Publicitat
Publicitat

Periodisme

El Grup Barnils aconsegueix finançament per l'anuari de temes silenciats en un sol dia

L'observatori Media.cat es va fer ahir a última hora de la nit amb els 3.200 euros que havia sol·licitat per tirar endavant el projecte

L’Observatori crític dels mitjans Media.cat,impulsat pel Grup de Periodistes Ramon Barnils, va aconseguir ahir a última hora de la nit els 3.200€ que havia previst pel finançament del proper Anuari de temes silenciats. La iniciativa, que ha optat pel micromecenatge com a forma de finançament, va aconseguir la xifra prevista poc més de 12 hores després d’haver-se fet públic el projecte.

Els coordinadors de l’Anuari Mèdia.cat, els periodistes Roger Palà i Sergi Picazo, han valorat la recaptació com “un èxit rotund” si es valora que el projecte comptava amb un total de 40 dies per aconseguir aquesta recaptació. “La conclusió és que el periodisme sempre ha interessat”, ha escrit Roger Palà en una carta d’agraïment dirigida als mecenes, “però ara, sobretot, el que interessa són iniciatives que el facin visible i que potenciïn la vessant crítica i rigorosa de l’ofici”.

Malgrat que ja han assolit la recaptació prevista, la possibilitat de finançar l’Anuari continuarà activa durant els propers 39 dies a la web de Verkami, la plataforma web especialitzada en micromecenatge cultural i social on hi ha allotjat el projecte. Si es continua amb aquest bon ritme, s'ampliarà el projecte. Segons es pot llegir en aquest post, si s’arriba als 3.900 euros es farà una web específica de l’Anuari Mèdia.cat. Si la xifra es supera i s’arriba als 4.500 euros, s’afegiran tres temes silenciats més, ampliant a 15 el nombre total  de reportatges. Si s'arriba a 4.900 euros, l’Observatori preveu fer presentacions públiques de l’Anuari a Palma, València i Perpinyà. Finalment, si aquesta xifra és superada, tot el que es recapti a partir de llavors anirà directament destinat a finançar el Grup Barnils, Mèdia.cat i les seves activitats.

La primera edició de l' Anuari, publicada l'any passat, va destapar, entre altres, el cas Urdangarin o la situació dels Centres d'Internament d'Estrangers (CIE), que llavors tenien poca presència als mitjans i actualment han guanyat molta més repercussió.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT