Publicitat
Publicitat

ELS NOUS MITJANS DIGITALS

L'editora del mitjà, Arianna Huffington, s'ha reunit amb 'El País' per estudiar una possible aliança

El Huffington Post vol llançar una edició per a Espanya del seu portal

Després del Regne Unit i de França, el Huffington Post estudia desembarcar a Espanya amb el seu model de premsa digital popular. El País es perfila com a soci local més probable.

El Huffington Post ha iniciat el seu desembarcament a Europa. Després de signar un acord per fer una edició en francès, la seva editora, Arianne Huffington, ha revelat que el següent pas podria ser una edició per a Espanya. El cap de setmana passat la fundadora del mitjà específicament digital més visitat va ser a Madrid. Hi tenia una agenda compactada que incloïa reunions amb polítics de primera línia, la recepció d'un premi de l'econòmic Cinco Días i també "moltes reunions relacionades amb HuffPost Espanya", segons ella mateixa revelava en un tuit.

El soci preferencial per a aquesta edició en espanyol és el diari El País . Segons han confirmat a l'ARA fonts del diari, "hi ha interès en desenvolupar plegats" una edició del Huff. L'operació formaria part de l'estratègia anunciada el gener del 2009 pel conseller delegat del grup, Juan Luis Cebrián, en el sentit de refundar-se donant prioritat a internet. "Més del 90% de les inversions en capital tecnològic o humà dels últims mesos s'han dedicat a reforçar l'àrea digital", expliquen les mateixes fonts. El diari votava ahir canvis als seus organigrames de redacció que inclouen un reconeixement més gran de les àrees online .

Hi ha dos factors més que afavoreixen l'entesa. Primer, que Arianna Huffington forma part del consell d'administració d' El País . I, segon, que l'edició francesa -ja a la pista d'enlairament: es vol sortir abans que acabi l'any- la tiraran endavant de la mà de Le Monde , diari en el qual Prisa té una participació accionarial destacada.

Premsa popular i digital

El Huffington Post es va fundar el maig del 2005 i en només sis anys va aconseguir superar la web del The New York Times (amb només una fracció del seu personal) i establir-se com el mitjà digital més visitat dels Estats Units, amb més de 35 milions d'usuaris únics mensuals. Algunes claus del seu èxit han estat la sublimació del concepte d'agregació (incloure notícies cridaneres d'altres mitjans, referenciant-les o enllaçant-hi) i una plataforma de 9.000 bloguers que escriuen (sovint de franc) sobre tots els temes i on s'hi troben noms il·lustres de la política i el show business .

Aquest any, al febrer, America Online (AOL) va comprar tots els portals del Huffington per 231 milions d'euros, però la seva fundadora, lluny de retirar-se, va adquirir encara més poder, ja que va ser nomenada presidenta del grup que inclou el Huffington Post i els mitjans temàtics aportats per AOL.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT