ANIVERSARI RADIOFÒNIC
Mèdia 19/04/2011

ICat fm sortirà a buscar el públic més jove per créixer

àlex Gutiérrez M.
2 min
El grup Mishima en una actuació enregistrada en directe a iCat i emesa al programa  Cabaret elèctric .

Barcelona.El 23 d'abril del 2006 l'emissora Catalunya Cultura passava a millor vida i naixia, per substituir-la, iCat fm, una aposta més tova en el sentit que la música prenia el protagonisme en detriment dels programes amb contingut. Cinc anys després, l'èxit d'aquesta fórmula mixta -radiofórmula de música no comercial i programes de consum cultural- és indiscutible, si més no pel que fa a l'audiència. Si Catalunya Cultura tenia 8.000 oients en el moment d'extingir-se segons l'EGM (el Baròmetre encara no existia), ara aquestes dades són de 42.000 oients (o 70.0000, segons el Baròmetre).

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Ramon Mateu, director del conjunt d'emissores de Catalunya Ràdio, creu que malgrat els bons resultats "queda molta feina per fer". Una d'aquestes feines és aconseguir captar el públic més jove, sobretot a partir dels canals per internet, que emeten música especialitzada a través de marques com Xahrazad (vocalistes femenines), Meditarràdio (música mediterrània), Totcat (en català), Musicatles (músiques del món) i iCat Jazz (Jazz). "Els canals a internet estan adreçats a perfils molt similars, adreçats a un públic adult-alt, i hauríem de tocar perfils més joves", explica Mateu.

L'aposta de les emissores online se salda amb 63.200 usuaris únics i 4.900.000 pàgines vistes, al febrer, per a un consum de ràdio equivalent a 190.500 hores.

L'altre objectiu és posar l'emissora al servei de la fabricació d'èxits de la música en català. "Hem de jugar més a això", reconeix Mateu. "Hem de poder fer èxits de la música en català, a partir de tècniques de la ràdio comercial. Tenir clar que la nostra música no és la comercial, però que sí que podem importar-ne tècniques per popularitzar determinades cançons".

Actualment la graella d'iCat dels dies laborables inclou Cinc minuts més (un programa despertador de set a deu del matí) i els espais DeliCatessen i Cabaret elèctric , entre nou i dotze de la nit. Durant els caps de setmana, els programes es concentren a la franja que va des de les nou a les dues de la matinada.

Una sola àrea de cultura

Aquesta temporada iCat ha inaugurat uns butlletins informatius culturals horaris. És el fruit d'una reorganització interna que va integrar en una de sola les dues redaccions existents aleshores (la d'iCat i la que servia alhora a Catalunya Ràdio i Catalunya Informació). "Amb la nova estructura hem pogut especialitzar més els periodistes", explica Natàlia Ramon, la cap de la secció. "També podem fer continguts específics per a alguns programes i hem evitat alguna duplicació que, de tant en tant, hi havia. Un altre efecte és que, en general, la cultura ara té més presència als diferents canals de Catalunya Ràdio".

stats