Publicitat
Publicitat

CAPÇALERA HISTÒRICA

Terelu Campos ocupa la portada d'aquesta setmana

'Interviú': més mediàtiques per frenar la crisi de vendes

Interviú fa front a la crisi de vendes dels setmanaris accentuant les aparicions de mediàtiques en portada. L'últim cas ha estat el de la periodista Terelu Campos, col·laboradora de Sálvame.

L'aparició avui de la periodista Terelu Campos a la portada d'Interviú suposa un pas més en la transformació d'aquesta veterana publicació. Les models femenines anònimes cedeixen cada cop més el lloc a les figures de la televisió, en una tendència que, segons expliquen des de la revista, "va començar a accelerar-se amb l'arribada de les privades". Però ha estat l'explosió dels realities el que ha nodrit els últims anys Interviú de les seves portades més comercials. "El nombre de personatges televisius s'ha multiplicat. Abans hi havia potser mig centenar de presentadores de televisió conegudes, però si ara comptem concursants, tertulians, etcètera, el nombre es dispara al mig miler".

Molts camins per ser portada

Deixant de banda els robats, acabar figurant a la portada d'Interviú pot sorgir tant a iniciativa de la revista, que fa arribar una proposta a la candidata en qüestió, com per part d'un personatge televisiu, que hi contacta directament o a través del seu representant. La publicació manté, en tot cas, una absoluta discreció en els noms tant de les persones que han rebutjat aparèixer en portada com de les persones a qui ells han donat carabasses. Malgrat la profusió d'aparicions de noies procedents de la petita pantalla, el nombre de propostes que es descarten és encara més alt.

Posar en portada un personatge televisiu assegura un plus de vendes, però en un percentatge imprevisible. Dels últims temps, l'exemplar que ha funcionat millor ha estat el que, el juny del 2010, tenia Jesús Vázquez en portada. Per a la revista del Grupo Zeta, fundada el 1976, marcava la primera vegada que un home sortia nu a la primera pàgina. Se'n van esgotar els exemplars (d'una tirada reforçada en un 25%) i se'n va fer una segona edició.

'GH', la font principal

Quan es tracta de personatges televisius, l'èxit comercial no ve tant del seu teòric atractiu físic com de l'interès mediàtic del personatge. És el cas de Belén Esteban, que ha aparegut tres vegades els últims anys, sempre amb bons resultats de vendes. Variable és també el caixet. Orientativament, una concursant de reality que no tingui cap altra credencial, cobra entre 15.000 i 25.000 euros per la sessió fotogràfica.

Per programes, Gran Hermano sembla tenir una passarel·la directa entre la casa on viuen reclosos els concursants i el plató fotogràfic de la revista: Marta López -de la segona edició del reality show- va inaugurar la tradició i, en aquell moment, va cobrar uns 48.000 euros.

Els bons resultats de l'experiment es van comprovar quan, al cap de poc temps, apareixia de nou en portada per una quantitat similar. També va repetir Sandra (Gran Hermano 6) amb el pretext que s'havia sotmès a una operació d'augment de pit. En total, més de 50 concursants han ocupat la primera pàgina d'Interviú amb collites com les de la temporada desena, en la qual fins a 8 de les 10 participants van posar per a la portada de la publicació.

El recurs de recórrer a personatges televisius, tanmateix, no està sent suficient per posar fre a la pèrdua continuada de lectors que afronta la revista d'uns anys ençà. En el curs 2005-2006, Interviú venia 107.195 exemplars setmanals (entre quiosc i subscripcions), mentre que a la temporada 2009-2010 la xifra va caure fins als 54.052.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT