PUBLICITAT
Mèdia 21/03/2012

Israel, primer país que prohibeix les imatges de models massa primes

La nova normativa també obliga a "indicar clarament" si unes imatges han estat retocades

Ara
1 min
Campanya H&M

BarcelonaEl Parlament israelià ha prohibit la presència de models extremament primes a les passarel·les i a imatges publicitàries. Amb aquesta mesura, pretén reduir els trastorns alimentaris i promoure una imatge corporal sana.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La norma, aprovada dilluns per unanimitat, estableix que només es poden contractar models –masculins o femenins– que tinguin un índex de massa corporal (pes dividit per l'alçada i elevat al quadrat) igual o superior a 18,5. La nova llei també estipula, a més, que "s'ha d'indicar de manera clara" si unes imatges han estat retocades.

La portaveu del Parlament israelià, Liad Gilhar, ha afirmat que és la primera vegada en el món que s'aprova una llei com aquesta. Rachel Adatto, parlamentària i doctora, ha afegit que la normativa "canviarà la situació actual, en què els models masculins i femenins amb baix pes suposen un ideal per als nens i joves, i els empenyen a la terrible maledicció dels problemes alimentaris, que no només afecten la salut mental sinó també el físic". Amb aquesta llei, precisa Adatto, "tornem els ideals de bellesa als límits de la lògica i de la salut".

Àmbits que afectarà la llei

Aquestes mesures –que també afecten les campanyes estrangeres importades a Israel– s'aplicaran a les imatges impreses, a les tanques publicitàries i a la publicitat audiovisual. No incidirà, en canvi, als mitjans que no tenen els israelians com a públic objectiu –bàsicament revistes estrangeres importades– ni en les publicacions amb fins no comercials.

Prop de 1.500 joves israelians pateixen actualment trastorns alimentaris, que suposen una de les principals causes de mort entre els menors.

stats