Publicitat
Publicitat

NOVES TECNOLOGIES

La Xina planta cara als EUA en el mercat de les 'apps'

Jocs, xarxes socials i Skype, les aplicacions del 2011

Angry Birds, Facebook, Skype i Google Maps són les apps estrella del 2011. Un estudi crida l'atenció en el creixement de la Xina com a segona potència en el mercat d'aplicacions, al darrere dels EUA.

La lluita entre ocells i porquets verds d'Angry Birds promet allargar-se en el temps. El joc de Rovio encapçala la classificació d'aplicacions més descarregades el 2011 de Distimo, una empresa holandesa dedicada a l'anàlisi d 'apps que ha publicat un estudi amb dades de tot el món. Angry Birds ha encapçalat enguany les descàrregues en totes les plataformes, tant en les seves versions gratuïtes com en les de pagament. La segueix Facebook, disponible també en la majoria de sistemes operatius. Skype, el servei de trucades per internet, completa el podi.

El rànquing té en compte l'App Store i l'Android Market, així com la Blackberry App World, la botiga Ovi (de Nokia), l'Amazon AppStore, que ofereix continguts per a dispositius Android directament des de l'empresa dedicada al comerç online , i el Marketplace, el lloc de descàrrega per als telèfons amb el sistema operatiu Windows Phone 7 (WP7). Combinats ofereixen més d'un milió d' apps . Enguany tots han doblat el nombre d'aplicacions disponibles tret del Windows Phone 7 Marketplace, que ha experimentat un creixement d'un 400%, amb un total de 35.269 apps disponibles a finals de novembre.

La cinquena posició de les aplicacions estrella del 2011 l'ocupa el servei de mapes i localització Google Maps, sempre pràctic. Un dels programes més descarregats és l'iBooks, que serveix per a la lectura de llibres digitals i només està disponible per a iPhone i iPad. Fruit Ninja, un joc d'habilitat, i Talking Tom Cat, pensat per als nens, ocupen les penúltimes posicions del rànquing. El tanca la xarxa social Twitter, que ha experimentat enguany una gran popularització.

L'Apple App Store per a iPad i iPhone encara supera el Google Android Market pel que fa al total d'ingressos. Tot i així, l'Android Market ofereix el catàleg més extens d' apps gratuïtes: va superar l'Apple App Store el juny passat. El tercer lloc en nombre d'aplicacions disponibles l'ocupa Ovi i tot apunta que el penúltim de la llista, el Marketplace, pujarà posicions l'any que ve.

El model freemium -aplicacions gratuïtes que tenen serveis de pagament- s'ha revelat el 2011 com la via més important de monetització de les apps per als que les desenvolupen. El 65% de les apps més rendibles de l'Android Market estan generades per aquest model de negoci.

La Xina rivalitza amb els EUA

Una altra conclusió destacada és l'emergència de la Xina com a potència també al mercat de les apps fent competència als Estats Units. Si es comparen els dos països, un 30% de les descàrregues d'aplicacions són procedents de la Xina. Això significa un increment de prop del 18% el gener del 2011, segons Distimo. Pel que fa a les apps d'iPad, la Xina representa el 44% de les descàrregues a les dues potències.

Malgrat això, els ingressos que les aplicacions generen al mercat xinès estan encara per darrere de les descàrregues. El novembre passat l'Apple App Store va anunciar que començava a acceptar pagaments amb iuans. "Potser la possibilitat per als consumidors xinesos de pagar en la seva pròpia moneda ho canviarà", apunta l'estudi.

Més continguts de