Publicitat
Publicitat

TELEVISIÓ

Tot i que millora els resultats de la franja de tarda, la resta de programes llasten el 'share' general

El fitxatge de Josep Cuní no aconsegueix enlairar l'audiència global de 8TV

Josep Cuní ha estat un revulsiu per a les tardes de 8TV, però no prou per fer-ne pujar l'audiència general. Durant els deu primers dies d'emissió, 8 al dia ha fet una mitjana del 4,89% de share .

L'entrada de Josep Cuní a 8TV ha comportat un 1,16% més de quota per a la cadena a la franja de set a deu del vespre. La xifra s'obté de comparar les deu primeres emissions de 8 al dia (i el seu 4,89% d'audiència) respecte als programes que van fer aquest horari durant les dues setmanes equivalents del setembre del 2010. Es tractava de les sèries El inspector Wolff , Bellesa i poder i Ley y orden: acción criminal , que de mitjana van obtenir un 3,73%.

Els resultats són més tebis si es compara el global de la cadena. 8TV ha aconseguit un 3,44% de share durant aquestes dues primeres setmanes -de dilluns a divendres- de Josep Cuní, que és exactament la xifra aconseguida fa un any. L'explicació rau en la tendència de les altres franges, que han perdut audiència.

8TV es va moure entre el 3% i el 4% durant els anys 2009 i 2010, però el gener del 2011 va baixar per sota del 3% i des de llavors no ha tornat a superar per sobre aquesta barrera psicològica. L'entrada de Cuní, com a mínim de moment, no permet recuperar aquest llindar: durant els 25 primers dies de setembre la cadena ha assolit el 2,7%. La xifra, malgrat tot, frena la caiguda dels últims mesos i trenca una inèrcia negativa que es va saldar amb un 2,4% d'audiència a l'agost, el resultat més baix des del novembre del 2008.

Més espectadores a 'Els Matins'

La muda d'equip de Cuní ha comportat també un canvi a TV3, que ha hagut de fer front a una nova temporada d' Els Matins amb Ariadna Oltra i Helena Garcia Melero. En aquest cas, la marxa de qui n'havia estat presentador durant vuit temporades ha tingut un cost de 3,8 punts en termes de share . Durant les dues primeres setmanes amb noves presentadores l'espai ha assolit un 16,1% de share , envers el 19,9% de mitjana que firmava Cuní els deu primers dies del curs passat. Hi ha un canvi significatiu, a més: si abans la majoria d'espectadors eren homes, ara les dones són majoria.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT