Publicitat
Publicitat

La web es posa en funcionament; el diari arriba demà als quioscos

L'ARA ja és aquí

El diari ARA és ja una realtat, després que avui a mitjanit s'hagi posat en marxa la web. El primer número del paper arriba als quioscos demà.

Aquesta nit s'ha posat en marxa la web de l'ARA, unes hores abans que els 120.000 exemplars del primer número imprès del diari arribin als quioscos. L'arrencada digital comporta també l'estrena de les versions per a mòbil i per a iPad, i dels serveis de Newsletters i SMS. Culmina així més d'un any de preparatius per dotar el país d'un nou diari que sigui “una àgora pública, que mira i explica el món des de Catalunya”, tal i com es recull en el manifest fundacional.

L'ARA és un diari impulsat des de tres àmbits. D'una banda, el grup Cultura03, líder de les revistes en català amb títols com Sàpiens, Descobrir, Cuina o Time Out. De l'altra, un conjunt d'empresaris i inversors, entre els quals hi ha la Fundació Lluís Carulla, el grup Focus, Ferran Rodés o Víctor Font (cofundador de Delta Partners). I, finalment, un grup de periodistes que formen el consell editorial i entre els quals hi ha Toni Soler, Albert Om, Antoni Bassas, Xavier Bosch i Carles Capdevila, que és el director del diari.

L'edició en paper es basa en l'anàlisi, el context i l'aprofundiment. Més que centrar-se en la crònica del dia anterior, dóna les claus per entendre la jornada en curs. La web té el domini de l'actualitat i inclou també tots els suports multimèdia i els espais de participació. També inclou els Punts de Trobada amb notícies, serveis i blogs dedicats a les següents comunitats: Time Out (oci a Barcelona), Criatures (pares i mares), Mestres (comunitat educativa), Emprenedors, Ciència, VaDeJocs (videojocs), Descobrir (turisme interior), Cuina (gastronomia) i Sàpiens (història).

Per elaborar tots aquests continguts, l'ARA compta amb la primera redacció integrada de Catalunya, on prop d'un centenar de professionals treballen indistintament per tots els canals disponibles, per tal d'assegurar que cada notícia va a trobar el seu lector.

 

Més continguts de