INTERNET
Mèdia 18/03/2012

L'Ara.cat bat un nou rècord al febrer

El febrer ha donat un nou rècord a l'Ara.cat, que ha tornat a superar el milió de visites i es consolida com a líder de la premsa digital. També és el primer en visites (3.368.378) i en pàgines vistes (12,4 milions).

Ara
3 min
MITJÀ MULTIPLATAFORMA
 L'ARA va néixer com a redacció integrada: els seus periodistes treballen indistintament per al paper i per a la web.

BARCELONA.L'ARA va tornar a superar el seu propi rècord d'audiència al mes de febrer i marca un nou màxim històric per a un diari online en català. Amb 1.067.383 usuaris únics durant el mes més curt de l'any, no només consolida la seva tendència al creixement sinó que amplia la distància respecte als seus competidors. Si el febrer del 2011 la diferència entre l'ARA i el seu principal rival era de 257.165 usuaris, un any després l'escletxa era ja de 420.177. Les dades estan certificades per l'Oficina de Justificació de la Difusió (OJD).

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En concret, el segon del rànquing és el 3/24, amb 647.206 usuaris únics; seguit de Vilaweb (amb 537.613); la web d' El Punt/Avui (522.512), i Nació Digital (372.136). Només hi ha cinc altres portals de notícies en català que superin els 100.000 usuaris únics. Es tracta de Racó Català, la web del Diari de Gi rona , Directe.cat, la web del Regió 7 i la de Barcelona TV.

Tendència ascendent

Aquest és el tercer mes que l'Ara.cat supera la barrera del milió d'usuaris únics. L'edició online ja va néixer líder el seu primer mes d'existència, tot superant els 527.000 usuaris únics. Començava aleshores una carrera ascendent que va marcar una fita el novembre del 2011, en convertir-se en el primer diari digital en català que trencava aquest llindar.

Però l'Ara.cat és també líder en els altres tres indicadors que es mouen en el sector. La web va registrar, al febrer, el seu rècord en nombre de visites, amb més de 3,3 milions, gairebé el doble que el mateix mes de l'any anterior. També va ser el diari en català amb més pàgines vistes, amb 12,4 milions, més del 50% més que el segon classificat.

Gran permanència a la web

Això es va traduir en una permanència a la pàgina molt elevada: 11 minuts i 33 segons de mitjana per cadascuna de les visites. Aquest és un dels indicadors més apreciats pels anunciants, ja que permet avaluar si els lectors el consulten de manera superficial o, per contra, s'estan una bona estona a la pàgina i creen, per tant, un vincle més fort amb la capçalera.

Una altra manera de mesurar l'èxit de la pàgina és a partir del rànquing que elabora Alexa. En aquest cas, les visites dels que tenen instal·lada en el seu navegador la barra d'aquesta companyia serveixen per elaborar un rànquing que ordena totes les webs del món. Segons aquest barem, l'Ara.cat seria l'11.848 web més visitada d'internet. Com a referència, la web del Barça està situada a la posició 10.067. L'indicador Alexa permet saber també la dada de l'edició web en català d' El Periódico (que l'OJD no dóna separadament): ocupa la posició 40.641.

El diari marca també un perfil líder pel que fa a les xarxes socials. Amb més de 62.200 seguidors al compte principal de Twitter, triplica els del segon classificat, Vilaweb -amb 20.819-. A banda d'aquest canal principal, l'ARA té una vintena de perfils temàtics més, que sumen més de 73.000 followers .

A Facebook el diari també marca la pauta, amb més de 53.000 seguidors que es declaren fans de la seva pàgina. En aquest cas, hi ha una desena més de pàgines associades -que van des de la comunitat Criatures al canal Méteo- que sumen uns altres 25.000 seguidors més.

Aquesta altíssima penetració a les xarxes socials es tradueix en un lideratge pel que fa a la influència, tal com mesura la companyia Klout, que atorga un indicatiu de l'1 al 100. En el cas de l'ARA, aquest índex és del 74, el més alt per a un mitjà online en català.

stats