Mèdia 25/08/2016

L'Audiència Nacional anul·la una multa de 6,5 milions d'euros que Competència havia imposat a Mediapro

El tribunal considera que la productora no va cometre cap il·legalitat en signar contractes per quatre anys amb diversos clubs de futbol

Ara
1 min
Jaume Roures, president de Mediapro. EFE

BarcelonaL'Audiència Nacional ha anul·lat una sanció de 6,5 milions d'euros que la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) havia imposat l'any 2013 a Mediapro per haver signat contractes audiovisuals amb el Barça, el Madrid, el Sevilla i el Racing de Santander per una durada de quatre anys. Segons ha explicat la productora en un comunicat, amb aquesta sanció "la CNMC pretenia aplicar a aquests contractes una legislació aprovada amb posterioritat a la seva signatura i ignorar la legislació europea en aquest àmbit". Ara, l'Audiència "ha estimat totes les al·legacions" presentades per Mediapro i "reconeix la legalitat dels contractes".

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Segons Mediapro, la mateixa sentència també deixa sense efecte les sancions que la CNMC havia imposat als quatre clubs implicats. El Barça havia rebut una sanció de 3,6 milions d'euros, el Madrid de 3,9 milions, el Sevilla de 900.000 euros i el Racing de 30.000.

La CNMC havia dictat l'abril del 2010 una resolució que limitava a una durada màxima de tres anys els contractes audiovisuals que els clubs podien subscriure, però en canvi la llei general de la comunicació audiovisual, que va entrar en vigor el mes següent, permetia contractes més llargs. En el seu moment, des de Mediapro es va argumentar que havien considerat que el que establia la llei passaria per davant de la resolució de Competència, però aquest organisme va decidir fer prevaldre el seu criteri. Quan va quedar clar que la CNMC no permetria contractes de més de tres anys, però, Mediapro ja havia signat els seus acords amb els quatre clubs afectats.

stats