Mèdia 02/05/2015

Telecinco segueix trepitjant els talons a TV3

La pública creix una dècima a l’abril i amplia lleugerament un lideratge encara molt dèbil

Albert Castellví Roca
2 min
La transmissió del partit de Lliga de Campions entre el Barça i el PSG va ser el programa més vist a l’abril a Catalunya.

BarcelonaTV3 ha sigut el canal més vist a l’abril a Catalunya, però tot i una lleugeríssima millora de resultats encara no ha aconseguit desempallegar-se de l’amenaça de Telecinco, que des que va començar l’any s’ha situat sempre a menys d’un punt de distància de la cadena pública. La televisió catalana va obtenir el mes passat un 12,4% de quota de pantalla mitjana, una dada que millora només en una dècima el mínim de la temporada, que havia marcat al març. Malgrat això, l’avantatge sobre la seva principal competidora s’ha eixamplat des de les dues dècimes de fa un mes fins a set, ja que Telecinco-que al febrer havia empatat amb TV3 al primer lloc, amb un 12,7%- s’ha deixat ara quatre dècimes més i s’ha situat a l’11,7%.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El canal de Mediaset, doncs, segueix tenint el lideratge en el punt de mira, però ho fa amb un ull posat al retrovisor, ja que la distància que la separa de la tercera classificada, Antena 3, s’ha reduït a només quatre dècimes. Igual que la seva gran rival, la cadena d’Atresmedia ha anat a la baixa a l’abril, però el seu descens ha sigut de només una dècima, fins a l’11,3%, i ha retallat la distància respecte a la segona plaça -que va aconseguir per última vegada al gener, quan va empatar amb Telecinco- en 0,3 punts.

Pel que fa a La 1, continua molt lluny de les primeres posicions i, de fet, el seu principal maldecap és conservar el quart lloc per davant dels segons canals dels grups privats. A l’abril la televisió pública va pujar una dècima i va recuperar el 7,6% del febrer, de manera que ha pogut respirar una mica més tranquil·la, però tampoc no gaire. Si fa un mes superava Cuatro per dues dècimes, ara el marge és de set, després que el canal de Mediaset caigués del 7,3% al 6,9%. I a La Sexta, que ha baixat del 6,8% al 6,6%, la supera per un punt. Per cinquè mes seguit, doncs, Atresmedia també perd davant de Mediaset la batalla dels segons canals.

La mateixa situació es repeteix si s’analitzen els grups conjuntament: el de Telecinco, que disposa de dues cadenes més, arriba al 27,7% de quota -impulsat pel bon paper de Divinity, que ha guanyat mig punt, fins al 2,9%, i se situa a tres dècimes de FDF, que es manté com la temàtica més vista-, mentre que Atresmedia es queda amb un 22,7%. Per la seva banda, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals suma un 16,5% -dues dècimes menys que al març-, i TVE obté un 12,7%. Pel que fa a 8TV, ha baixat una dècima, i amb un 3,3% ha igualat el mínim de la temporada que havia marcat al desembre i al gener.

En el conjunt d’Espanya, Telecinco conserva el lideratge que manté des del setembre, però perd mig punt, fins al 14,8%. Això, unit a la pujada d’Antena 3 -del 13,4% al 13,9%-, deixa la diferència entre totes dues en menys d’un punt. La 1 cau una dècima i perd les dues xifres -es queda al 9,9%-, i La Sexta (7,4%) encadena el vuitè mes consecutiu imposant-se a Cuatro (7,2%), per bé que totes dues baixen dues dècimes.

stats