Publicitat
Publicitat

L'allargada ombra d'Apple

Ahir va fer cinc anys que Steve Jobs presentava l'iPhone, un telèfon mòbil que, segons ell, naixia cinc anys per davant de la competència. Igual que ahir, aquell mateix dia del 2007 començava a Las Vegas el Consumer Electronics Show (CES), la segona fira d'electrònica de consum més gran del món. També aleshores, la resta de les novetats del sector van quedar a l'ombra del que Apple -que mai no participa al CES- anunciava a San Francisco, a 700 quilòmetres de distància.

En aquella ocasió, el nou telèfon, que encara trigaria mig any a sortir al mercat, va eclipsar tots els productes de la competència; aquest any, Apple encara no ha anunciat cap novetat, però els nous productes que els grans del sector presentaran durant la setmana estan marcats per les intencions de la marca de la poma. Veurem fabricants que adopten la nova versió de Google TV als seus televisors connectats a internet, confiant que aquesta plataforma els protegeixi de l'esperat iTV tal com Android ha protegit els seus smartphones de l'impuls de l'iPhone: veurem aparells controlats amb la veu, ara que el Siri de l'iPhone 4S ha fet sexi el control verbal; veurem els Ultrabooks, portàtils prims i lleugers que imiten el MacBook Air que Apple va presentar el 2008; veurem serveis d'emmagatzematge de dades al núvol que semblen calcats de l'iCloud, i veurem tablets amb Android que aspiren a reproduir l'èxit de l'iPad abans que en surti al mercat la tercera versió.

Esclar que també hi haurà televisors amb pantalles de 80 polzades, que potser ens faran ampliar el menjador; electrodomèstics controlats per wifi, per no haver de cablejar tota la casa, i un aspirador robòtic que transmet al mòbil les imatges que capta la seva càmera incorporada. Però no ho dubteu: aquestes imatges també es podran veure amb una aplicació per a iPhone.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT