CAMPANYA PUBLICITÀRIA
Mèdia 21/09/2012

L'anunci de Freixenet sortirà de YouTube

Bigas Luna serà el director de l'anunci de Freixenet d'aquest Nadal. L'espot es muntarà a partir d'una selecció dels vídeos que els usuaris pengin a YouTube proposant motius per brindar.

A.c.r.
2 min
EL DIRECTOR I LES BOMBOLLES  Bigas Luna seleccionarà els vídeos enviats pels usuaris per muntar l'anunci de Freixenet d'aquest Nadal, en què no faltaran les bombolles.

BARCELONA.El 29 de novembre Freixenet donarà el tret de sortida oficiós al Nadal amb l'estrena del seu espot televisiu. En aquesta ocasió, però, no hi apareixerà cap personatge famós que proposi un brindis, com era habitual fins ara, sinó que els protagonistes de l'anunci seran els internautes. A través de la campanya L'estrella convidada de la bombolla Freixenet pots ser tu , la companyia catalana demana als espectadors que pengin a internet vídeos en què proposin brindis, i ofereix a canvi premis de 3.000 euros per a cadascun dels clips seleccionats -que apareixeran, íntegres o en part, en el muntatge final de l'espot- i una beca de 20.000 euros per formar-se com a realitzador per a l'autor del vídeo més ben valorat.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

L'encarregat de fer aquesta selecció i d'elaborar la versió final de l'anunci serà el cineasta català Bigas Luna, que considera que aquesta experiència pot ser "divertida". "Aquest any m'agradaria que l'espot de Freixenet el féssim entre tots", assegura el director en el vídeo promocional de la campanya, que ja es pot veure al canal de YouTube de l'empresa. "Obre la ment, el cor, posa-hi ironia, sentit de l'humor. L'important és el concepte i com l'il·lustres", convida a participar-hi Bigas Luna, que es compromet a fer, amb l'ajuda dels usuaris, "un espot meravellós".

No és per la crisi

Els vídeos es poden penjar a www.youtube.com/freixenet des d'ara i fins l'11 de novembre, i han de tenir una durada d'entre tres segons i tres minuts. A banda d'això, Freixenet només posa una condició: que proposin un motiu pel qual brindar durant les festes de Nadal. "Tan literal i tan evocatiu com permeti la creativitat de l'usuari", va resumir ahir, durant la presentació de la campanya, el seu responsable, Àlex Martínez.

Per la seva banda, el director de comunicació de la productora de cava, Pedro Bonet, va remarcar que el canvi de format de l'anunci no ha estat motivat per la crisi econòmica, i va argumentar-ho assegurant que el pressupost de l'espot d'aquest any és exactament el mateix que s'hi va destinar el 2011 -quan el van protagonitzar els ballarins Sara Baras i Juan Carlos Martínez-. La crisi, en canvi, sí que va tenir-hi incidència en aquella ocasió, ja que el pressupost s'havia reduït respecte a l'any anterior, i també el 2009, quan es va repetir l'anunci del 2008, protagonitzat per l'equip espanyol de natació sincronitzada, per motius econòmics.

Bonet va justificar la decisió de recórrer als internautes per elaborar l'espot per la necessitat de trobar "idees noves", i va recordar que ja fa 35 anys que Freixenet va iniciar la tradició d'estrenar un anunci per Nadal. En aquest sentit, Bonet es va mostrar convençut que aquesta nova proposta "serà un èxit", ja que inclourà els mateixos ingredients de sempre, però posats al dia.

Tornen les bombolles

Sens dubte, l'ingredient més tradicional -i imprescindible- de l'anunci de Freixenet són les bombolles, que en aquesta ocasió tampoc no hi faltaran. Així, Bigas Luna va explicar que la selecció dels vídeos penjats pels internautes configurarà "el cor" de l'espot, però hi farà un petit afegitó al principi i un altre al final protagonitzats per les bombolles.

Aquesta no serà la primera vegada que el director barceloní firmarà l'anunci nadalenc de Freixenet. L'any 1992 ja es va fer càrrec de l'espot, que aleshores va ser protagonitzat pels actors Sharon Stone i Antonio Banderas.

stats