Publicitat
Publicitat

TENDÈNCIES ALS MITJANS

Miren de frenar la caiguda de vendes i publicitat amb portades agressives

L'asfíxia dels grans setmanaris americans

Els dos grans setmanaris nord-americans han coincidit aquesta setmana amb portades cridaneres: Newsweek anomenava Obama «el primer president gai" i Time posava a la seva primera pàgina una fotografia d'un nen de gairebé quatre anys prenent el pit. La crisi que viu aquest sector de la premsa als EUA fa que totes dues publicacions extremin els seus recursos comercials.

Newsweek és qui està vivint els moments més delicats. Des del 2007 ha perdut la meitat de la tirada, que aleshores era d'una 3,2 milions d'exemplars. El pla d'emergència que va activar el 2010 -i que incloïa la fusió amb l'editora del portal The Daily Beast- no ha funcionat i el 2011 el va tancar encara amb pèrdues de 16 milions d'euros. En publicitat també s'hi ha deixat el 34% en l'últim exercici.

'Time' manté el lideratge

Time segueix liderant aquest tipus de publicacions i, en el seu cas, sembla que ha arribat a l'estabilitat després de la patacada patida el 2006 i el 2007, en què de 4 milions d'exemplars venuts va passar a 3,4 milions, una xifra que manté des d'aleshores. Un informe del Pew Research Centre revela que la revista està en caiguda lliure al quiosc des del 2008 i que són les subscripcions les que aguanten en més d'un 95% la tirada. Oferir subscripcions amb descomptes agressius és una pràctica habitual als Estats Units. En el cas de Newsweek , la subscripció per a dos anys inclou una rebaixa del 90% en el preu del número.

Però la dada més preocupant és que, des del 2008, l'audiència online de Newsweek i Time també cau. Altre cop, Time sembla que s'ha estabilitzat en els 4,5 milions d'usuaris mensuals, mentre que Newsweek va perdre més de dos terços del seu tràfic entre el 2008 i el 2010.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT