Publicitat
Publicitat

Premsa

'Le Figaro' va enganyar membres de l'Acadèmia Francesa per utilitzar-los en un suplement publicitari

Els va demanar reflexions sobre el pas del temps que s'han inclòs en un publireportatge de rellotges de luxe

L' Acadèmia Francesa considera que el diari 'Le Figaro' ha "manipulat" els seus membres per utilitzar-ne declaracions en un suplement publicitari. Segons explica 'Le Monde', diversos membres d'aquesta institució, fundada a principis del segle XVII amb l'objectiu de regular l'ús de la llengua, van acceptar una petició de 'Le Figaro' per respondre diverses preguntes relacionades amb el pas del temps que s'inclourien en un suplement que es publicaria el passat dijous 8 de març.

A l'hora de la veritat, però, els 'immortals' –que és com es coneixen popularment els membres de l'Acadèmia– van veure com les seves paraules i fotografies apareixien en un suplement dedicat a publicitar rellotges de luxe, de marques com Channel, Louis Vuitton o Zenith, coincidint amb la inauguració d'una fira sobre rellotgeria. En un comunicat, l'Acadèmia "protesta solemnement" contra aquesta "manipulació" de què han estat "víctimes" personatges com l'expresident de la República Valéry Giscard d'Estaing, el diplomàtic Jean-Christophe Rufin o la dramaturga Florence Delay. Tots ells, i nou 'immortals' més, havien respost les tres mateixes preguntes: "Quina relació manteniu amb el temps?", "Des que sou 'immortals', ha canviat aquesta relació?" i "On llegiu l'hora?".

'Le Figaro' assegura que tot plegat no ha estat més que "un lamentable malentès", i assenyala que el suplement en qüestió 'So Figaro', no és publicitari, sinó "un dossier temàtic dedicat a l'art de viure i a la moda, i escrit per periodistes del diari". El rotatiu afegeix que "desitja seguir mantenint relacions de confiança amb l'Acadèmia Francesa, que desenvolupa un paper eminent en la vida cultural" del país.

Més continguts de