Publicitat
Publicitat

PREMSA

Els treballadors volen comprar la web i Escolar prepara un nou digital

L'endemà de 'Público'

El lector de Público trobarà substitutius, però no serà als quioscos. El primer director del diari, Ignacio Escolar, impulsa un nou digital. Mentrestant, els treballadors reuneixen diners per comprar Público.es.

"Necessitem donar informació pròpia a un lector que s'ha quedat orfe de Público ", creu Ignacio Escolar. El primer director de la capçalera de Mediapro prepara Eldiario.es, un nou digital que es llançarà al juny en fase de proves. Neix "sense ambició generalista" i en exclusiva a internet. Segons explica Escolar a l'ARA, el digital posarà el focus en política i economia, tot i que tindrà altres canals temàtics, com ara de cultura o ciència. Iñigo Sáenz de Ugarte, Manel Fontdevila i Rafael Reig són firmes de Público que apareixeran a Eldiario.es, que tindrà com a subdirector d'informació Juan Luis Sánchez, un dels fundadors del diari online Periodismo Humano. Escolar sosté que feia temps que el projecte es gestava i que va adquirir el domini Eldiario.es ja abans de ser nomenat director de Público, el setembre del 2007. Amb tot, reconeix que la desaparició dels quioscos del diari de Mediapro, que es va publicar per últim cop el 24 de febrer, ha estat un incentiu perquè Eldiario.es arranqui. "Hi ha un espai per a un producte així, no en paper, però a internet fins i tot per a deu més", conclou.

També la plantilla de Público es resisteix a deixar morir el projecte. Un grup de trenta treballadors, amb el suport de la Cooperativa Integral Catalana, pretén comprar la web de Público a Mediapubli, l'empresa editora, que se'n vol desprendre per pagar els creditors. Mediapubli demana uns 300.000 euros a canvi de la web del diari, informen els interessats: 108.000 corresponen a la marca en si mateixa. Per reunir aquest import, han posat en marxa la web MasPublico.org i han recorregut a la web de micromecenatge Verkami. "Nos ens consten més ofertes per a la web de Público ", diuen els impulsors de la iniciativa, que creuen que el procés de venda es pot resoldre entre l'abril i el maig. Els treballadors de Público no van ser acomiadats formalment fins dimecres passat, dia 3 d'abril.

Dos projectes digitals

"Teníem 100.000 exemplaris diaris de paper i 5,5 milions d'usuaris únics al digital. La diferència no és casualitat", va declarar l'endemà del darrer número de Público el president de Mediapro, Jaume Roures, que des del tancament del diari es prodiga en declaracions gens optimistes sobre el futur de la premsa. De les cendres de Público n'estan naixent dos projectes digitals.

"Partim de la base que ja tenim un trànsit i una audiència", diu Escolar sobre Eldiario.es: el seu blog Escolar.net té 570.000 usuaris únics al mes i confia que es transvasin al nou mitjà. Eldiario.es està promogut per un grup "d'accionistes particulars relacionats amb el món de la comunicació" i comptarà amb una plantilla fixa de deu treballadors, col·laboradors a banda.

"No hi ha cap grup mediàtic ni és necessari, a diferència de l'enorme inversió que requereix un mitjà en paper", defensa Escolar. Malgrat tractar-se d'un projecte modest, no posarà l'accent a "enganxar més ràpidament que ningú el teletip" sinó en l'anàlisi, assegura. "Volem un projecte sostenible i solvent que permeti viure'n el màxim nombre de persones possible", exposa Escolar. I destaca que tothom cobrarà, en la mesura que es tracta d'un diari "professional".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT