Publicitat
Publicitat

TECNOLOGIA

Un estudi situa el missatge de text tradicional per davant del WhatsApp fins al 2016 a nivell global

Llarga vida a l'SMS

Els SMS seguiran sent la via més utilitzada per comunicar-se per escrit a través del telèfon mòbil com a mínim fins al 2016. Els serveis gratuïts creixen ràpidament, però encara són secundaris al món.

L'amenaça que els serveis de missatgeria gratuïts, com ara el WhatsApp, representen per als SMS és menys important del que podria semblar. Un estudi de la consultora Informa Telecoms & Media conclou que d'aquí quatre anys el missatge de text convencional encara mantindrà l'hegemonia pel que fa als sistemes de comunicació escrita entre els usuaris de telèfons mòbils, mentre que els serveis gratuïts, malgrat un creixement importantíssim, no passaran de la segona posició.

Segons aquest informe, que analitza les dades del consum de missatgeria a tot el món, l'any passat els SMS representaven gairebé dos terços del total de missatges enviats arreu des de telèfons mòbils, molt per sobre tant dels serveis de missatgeria instantània -WhatsApp, BlackBerry Messenger, etc.- com del correu electrònic, que vorejaven, cadascun, el 17%. El panorama que l'estudi preveu per al 2016 és força diferent, però, malgrat tot, els SMS continuen en primera posició, amb un 42,1% de la quota de mercat i 5,5 punts d'avantatge sobre els serveis gratuïts, que, això sí, doblaran el seu impacte fins a superar el 34% i deixaran enrere el mail, que creixerà tot just quatre punts.

Però més enllà de l'ús, l'estudi es fixa també en les aportacions de cadascun d'aquests sistemes en els balanços de les empreses de telecomunicacions. I aquí, el domini dels SMS és encara més aclaparador: l'any 2011, els ingressos de les companyies per aquest tipus de missatges representaven més de tres quartes parts del total de la recaptació obtinguda gràcies a la missatgeria, i el 2016 suposaran encara un 65% dels ingressos. Al conjunt de l'Europa Occidental, els SMS generaran uns 140.000 milions d'euros en els pròxims quatre anys. La missatgeria instantània, en canvi, es mou en xifres molt més modestes, i passarà del 4% de l'any passat al 8% previst per al 2016. En aquest aspecte el WhatsApp i els sistemes similars queden més enrere del correu electrònic -que passarà de l'11% al 16%- i fins i tot dels MMS. Aquests missatges multimèdia, que suposen un residual 1,6% del tràfic total, aportaven l'any passat a les empreses un 8,5% dels ingressos, i aquest percentatge pujarà fins al 10,6% d'aquí quatre anys.

Empreses i institucions

Qui aconsegueix que els SMS mantinguin la seva posició de privilegi, però, no són els usuaris individuals. El mateix estudi observa un lleuger retrocés en l'enviament de missatges de text entre persones, que es veu compensat per un augment de l'ús d'aquest sistema de comunicació per part d'empreses -amb finalitats de màrqueting o d'atenció al client- o d'òrgans governamentals. El motiu: l'SMS permet arribar encara a molts més usuaris que no pas els nous sistemes gratuïts.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT