TELEVISIÓ
Mèdia 04/11/2011

L'última entrevista de 'La noria' passa factura a Telecinco

La noria està en el punt de mira per entrevistar la mare d'un imputat en el cas de Marta del Castillo. Campofrío, Puleva i Bayer no s'anunciaran més a Telecinco. I la fiscalia reclama 10.000 euros de la convidada.

Natalia Araguás
2 min

Barcelona.L'entrevista de La noria de dissabte a la mare del Cuco, condemnat per encobrir l'homicidi de Marta del Castillo, està sortint cara a Telecinco. La Fiscalia de Sevilla va sol·licitar ahir al jutjat de menors número 3 que intervingui els prop de 10.000 euros que hauria cobrat la mare de l'imputat per la seva presència al plató. El propòsit és que aquests diners contribueixin a pagar els 414.908 euros d'indemnització imposats al Cuco per les despeses de trobar el cos de la jove al riu Guadalquivir. A més, alguns anunciants de La noria han decidit retirar la publicitat del programa: és el cas de Campofrío, Puleva i Bayer. Responen així a la campanya d'internet "Aquestes són les marques que van patrocinar a la mare d'un criminal", engegada al blog de l'expert en marquèting Pablo Herreros.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La polèmica entrevista tampoc no va aconseguir ser líder al prime time de dissabte. Un total d'1.935.000 televidents en van estar pendents, un 15,1% de quota de pantalla, molt per sota del 24,6% (4.200.000 espectadors) del partit Reial Societat-Reial Madrid. En canvi, està tenint una gran repercussió per a la cadena, tant econòmica com de prestigi.

"Una empresa d'embotits ha vist l'oportunitat d'una campanya d'imatge que li surt gratis. I l'ha aprofitat", va opinar ahir Jordi González, presentador de La noria, al seu Twitter sobre la determinació de Campofrío. El periodista ha utilitzat aquesta xarxa social per defensar-se des que va començar la controvèrsia. Tot just anunciar-se l'entrevista, milers d'usuaris de Twitter van manifestar la seva indignació contra Telecinco amb el hashtag #yonoverélanoria. La contrarietat va créixer en saber-se els honoraris l'entrevistada. "A tu et posen un personatge al davant i la teva feina és entrevistar-lo, tant si t'agrada com si no", ha argumentat González, que defensa l'interès general de l'entrevista i considera que el que cobren els convidats de La noria no és de la seva incumbència. La mare del Cuco ja havia aparegut en altres mitjans, com Las mañanas de Cuatro el 2009.

Segons la presidenta del Consell de la Informació de Catalunya, Llúcia Oliva, la retribució dels convidats és un punt clau. "Quan pagues per informació entres en una altra dimensió, et poden enganyar per cobrar", exposa: això contravé el rigor i la veracitat. "El problema de programes com La noriaés que sovint ofereixen espectacle, però es fan passar per espais informatius. Desacrediten el periodisme".

Precedents

No és la primera vegada que l'espai està en el punt de mira. El setembre del 2008 també va rebre crítiques per la seva entrevista a Violeta Santander, la parella d'Antonio Puerta, mentre el professor Jesús Neira encara estava en coma. Santander, que va cobrar 72.000 euros, va adduir que Neira havia intervingut "on ningú el demanava" en defensar-la. Dos mesos després, Jordi González va entrevistar Julián Muñoz, que acabava de sortir de la presó. L'exalcalde de Marbella va embutxacar-se per l'entrevista 350.000 euros, segons ell mateix va reconèixer, una quantitat que la justícia li va reclamar.

stats