Publicitat
Publicitat

'SKINS' S'ESTRENA AMB POLÈMICA ALS EUA

MTV, en el punt de mira per una sèrie sobre adolescents

El primer capítol de la sèrie Skins va atraure tres milions de nord-americans, però una associació de pares l'ha acusat de pornografia infantil i ha aconseguit que quatre empreses en retirin la publicitat.

L'any 2007, un canal britànic va estrenar la sèrie Skins , que narra les aventures d'un grup d'adolescents sense estalviar-se les històries sobre sexe i drogues. Tot i rebre algun comentari negatiu, la sèrie no va provocar cap escàndol, sinó que va tenir una bona acollida i fins i tot va ser nominada com a millor drama als premis BAFTA. La setmana passada, el canal MTV va començar a emetre la seva adaptació de la sèrie als Estats Units, i els conservadors nord-americans no han trigat a posar la cadena en el punt de mira.

El primer capítol comença amb un adolescent mig despullat davant de la finestra de la seva habitació. El noi està flirtejant amb una dona adulta també mig despullada davant de la finestra de la casa de davant. Després, la trama se centra en el pla que ordeix aquest noi per tal que un amic seu de 16 anys perdi la virginitat amb una amiga de tots dos. No es veuen imatges explícites, però no hi ha cap filtre moral. Per acabar-ho d'adobar, les drogues estan molt presents en la trama, i es mostren amb tota naturalitat.

Una combinació explosiva que va atraure més de tres milions d'espectadors, va fer que la sèrie fos trending topic a Twitter i va provocar la reacció immediata d'una de les associacions de telespectadors més importants del país, Parents Television Council, que presumeix de tenir més d'un milió d'associats.

Poques hores després de l'emissió del capítol, l'associació va emetre un comunicat en què denunciava que la sèrie "inclou tota mena de llenguatge groller, consum de drogues il·legals, activitats il·legals i contingut sexual omnipresent". A més, Parents Television Council assegurava que, com que hi apareixen actors menors de 18 anys, "podria incomplir les lleis sobre pornografia infantil" i demanava al departament de Justícia que obrís una investigació.

Pressió sobre els anunciants
Parents Television Council també va engegar una campanya perquè les empreses que es van anunciar en el primer episodi retiressin la publicitat de la sèrie. Una campanya que ja ha donat els primers resultats. La franquícia de restaurants Taco Bell i l'empresa dels xiclets Orbit han fet públic que han retirat els seus anuncis d'aquesta sèrie. General Motors i la cadena de gestories H&R block han assegurat que els seus anuncis hi van aparèixer per error, i han dit que no tornarà a passar.

La MTV s'ha defensat dient que Skins "tracta temes del món real" i que ho fa "d'una manera franca". A més, recorda que està indicada per a majors de 17 anys. Però segons el New York Times , els directius de la cadena ja han donat ordres per tal que es rebaixi el to de la sèrie. El tercer capítol, que els crítics ja han vist, havia d'incloure una escena en què es veia, per darrere, un noi despullat. És probable, però, que caigui del muntatge final.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT