Publicitat
Publicitat

L'AUDIÈNCIA DEL FUTBOL

Els partits de l'equip blanc superen l'audiència mitjana de la cadena pública

El Madrid també beneficia TV3

A Catalunya el Barça és l'equip rei, però el Reial Madrid també té un seguiment important. Els partits de l'equip blanc que emet TV3 fan pujar la mitjana d'audiència de la cadena pública catalana.

TV3 emet aquesta nit (22.00 h) el partit de la tretzena jornada de Lliga entre el València i el Reial Madrid. Els precedents indiquen que, amb tota probabilitat, el matx ajudarà a fer créixer l'audiència de TV3 d'aquest mes de novembre: la cadena pública es mou habitualment entre el 13% i el 14% de quota mensual, unes xifres inferiors a les que obtenen els enfrontaments en què juga l'equip blanc. Els vuit partits de Lliga del Madrid emesos per TV3 entre la temporada passada i el que s'ha jugat d'aquesta han tingut, de mitjana, 421.000 seguidors i un share del 15,6%. Portat a l'extrem, això suposaria que una graella de TV3 plena de partits del Madrid atorgaria a la cadena resultats d'audiència més positius.

Tot i així, a Catalunya els blancs encara queden molt lluny del Barça, que multiplica per dos i mig aquestes xifres i puja fins a 1.114.000 espectadors i una quota del 37,3% en els deu partits emesos en el mateix període. Les dades exclouen el clàssic de la segona volta de la temporada passada, que va superar el milió i mig d'espectadors a TV3.

En qualsevol cas, tant els blaugranes com els blancs aconsegueixen fer pujar els resultats dels partits en què no participen cap dels dos grans: a TV3, aquests enfrontaments li aporten una audiència més aviat minsa, 219.000 espectadors i un share mitjà del 8,3%.

La situació és ben diferent al conjunt d'Espanya, on La Sexta supera el 18% de quota mitjana amb les emissions de futbol, independentment de l'equip. Com és previsible, Barça i Madrid contribueixen a elevar la xifra, però en aquest cas són els blancs els que obtenen més bons resultats. Així, el Madrid va acumular la temporada passada -excloent el clàssic- un 27,1% de quota de pantalla, mentre el Barça va quedar lleugerament per sota, amb un 24,8% de mitjana.

Les cadenes de pagament no revelen els resultats d'audiència de les seves transmissions.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT