Publicitat
Publicitat

XLIII UNIVERSITAT CATALANA D'ESTIU

Les dificultats del sector no impedeixen que el català gaudeixi de la millor salut en la premsa

Representants de 'La Vanguardia', 'El Periódico', l'ARA i el 'Diari de Balears' constaten a la UCE el moment dolç dels diaris en català

La Universitat Catalana d'Estiu ha reunit aquesta tarda Magí Camps –redactor en cap de La Vanguardia–, Albert Sáez –director adjunt d' El Periódico de Catalunya–, Carles Capdevila –director de l'ARA– i Miquel Serra –director d' El Diari de Balears– en la taula rodona "Diaris en català: cap a la normalitat al quiosc", on han analitzat el creixement de la presència de la llengua en la premsa escrita. Segons les enquestes, el 47% dels lectors a Catalunya llegeix diaris en català, una situació fins fa poc inimaginable.


Malgrat tot, les dificultats fan estar alerta el sector, que passa per moments de canvis i reptes importants. Així, Sáez ha explicat que "el mercat en català és un mercat peculiar, on la demanda es genera quan hi ha oferta", mentre que Capdevila ha subratllat, davant l'oferta digital, les dificultats de fer un diari adaptat amb menys pàgines, ja que "la majoria de lectors llegeixen un 10% del diari, però el volen triar ells". Davant les anunciades reduccions de les subvencions públiques, Serra ha lamentat que "és possible que hi hagi hagut una confiança excessiva" en aquestes ajudes que posi en perill alguns projectes. Quant als models de diaris traduïts, com La Vanguardia i El Periódico, Camps ha exposat les dificultats del procés, bàsicament informàtic, amb força errades. "Hem tingut alguns disgustos, i més que en tindrem", s'ha sincerat.


Finalment, algunes crítiques del públic han anat dirigides a la manca de capçaleres en català al País Valencià. Els ponents han explicat que això era degut al sistema radial dels transports, que dificulten la distribució, però s'han mostrat oberts a buscar-hi solucions. Capdevila ha avançat que estan buscant mesures per poder-ho fer realitat al més aviat possible amb l'ARA.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT