Publicitat
Publicitat

"Malgrat la poca audiència a l'inici, vam seguir apostant-hi"

"Quan l'equip de l'Escribano i jo vam arribar a la direcció de la televisió, la programació dels matins no era competitiva. Hi havia el Bon dia, Catalunya , però només durava de 8 a 10 del matí, i després emetíem Bonanza , que no era la sèrie més nova del mercat", recorda Jaume Masdeu, que el 2004 era cap d'informatius de TV3. Volien que el canal guanyés audiència als matins i van decidir renovar la graella: "Vam pensar de fer un programa que primer fos un magazín informatiu i al llarg del matí anés agafant un to més lúdic. Sabíem que per fer un megaprograma d'aquestes dimensions calia una figura de primer nivell. I vam pensar en el Josep." El que aleshores era el director de TV3, Francesc Escribano, recorda que en fer-li la proposta a Josep Cuní ell els va dir que d'acord, però que encara més hores i tot de les previstes inicialment. I Masdeu afegeix una altra dada: "Al Josep li vam fer una proposta amb moltes presses, i al cap d'un mes i mig de tenir la primera conversa ja arrencava Els matins ." Escribano també destaca que des del punt de vista de la producció "era atractiu", perquè cobrir tantes hores amb un sol programa abaratia el cost, "però també era molt nou". Al principi al públic li va costar respondre: "Els primers mesos no va anar bé d'audiència, però vam decidir seguir apostant-hi i la temporada següent ja va començar a tenir més espectadors." Masdeu coincideix a destacar l'evolució que va fer en poc temps el programa: "El Josep va tenir la capacitat de fabricar un programa des de zero i, un cop posat en marxa, el va anar millorant constantment." Per TV3, la consolidació d' Els matins no només ha servit per fer créixer l'audiència de la franja horària que cobreix, sinó que, tal com explica Jaume Masdeu, "també té la capacitat de donar resposta informativa a qualsevol fet que succeeixi".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT