Mèdia 04/09/2011

Mariano o Alfredo: qui li comprarà el cotxe a Seat?

Una campanya del nou Altea juga amb els noms dels dos candidats amb possibilitats d'arribar a la Moncloa. A cada diari li toca un candidat. I algunes portades fan que la publicitat quedi molt integrada

Redacció
2 min
El Periódico, 4 de setembre

BarcelonaLes enquestes –un sondeig a El Mundo hi insistia aquest diumenge– asseguren que Rajoy serà el pròxim president del govern espanyol. Però Rulbalcaba no dóna res per perdut i la campanya es presenta animada i estimula la creativitat dels publicistes. De moment, la dualitat Alfredo/Mariano ja s'ha colat en una campanya llançada per Seat per anunciar el nou Seat Altea. Aquest diumenge, set diaris han sortit al carrer amb un anunci a la portada que diu, simplement: "Alfredo/Mariano, hauries de provar-lo". I només s'hi veu el logotip de Seat i una crida a buscar en les planes interiors l'explicació de la proposta.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

L'anunci té una versió en castellà i una altra en català, i el repartiment ha quedat de la següent manera:

Per a Mariano

  • El Periódico. Al costat d'una foto enorme d'un paraigua davant d'un cel amb núvols molt negres i amb el títol "La tardor d'Espanya", que encapçala un reportatge sobre retallades socials i crisi.
  • ABC. Arribem a les dues portades on l'anunci queda plenament integrat. A l'ABC, una gran fotografia de Rajoy, amb la declaració "El meu projecte és per a tothom, sense exclusions", pesa sobre l'anunci de Seat, entestat a fer provar alguna cosa al candidat del PP.
  • La Razón. Una portada molt semblant a la de l'ABC. Una gran fotografia del popular, amb el títol "Rajoy, paraula de president", sobre el requadre publicitari.

Per a Alfredo

  • La Vanguardia. Rubalcaba no apareix en cap espai informatiu de la portada. És Rajoy qui apareix, en un requadre petit i separat de l'anunci que recull declaracions del líder popular sobre la reforma constitucional.
  • El País. Sobre l'anunci, un requadre sobre el reportatge que obre el suplement Domingo, titulat "La batalla més desigual", sobre l'avantatge amb què parteix Rajoy en la campanya"
  • El Mundo. L'anunci és sota una foto de Francisco Caamaño i altres dirigents del PSOE en una visita a Galícia i al costat d'un títol-torpede: "El ministre de Justícia falseja la sentència sobre l'espanyol".
  • Público. Sota el titular "Tisorada a les aules", i envoltat de temes sobre la reforma constitucional i sobre la necessitat o no de crear un impost de grans fortunes.

Si s'han interessat per l'oferta, els candidats hauran trobat, a les planes interiors del diari, la fotografia del nou Altea: Seat els el recomana per si estan pensant canviar de casa i/o de cotxe. "Pensa-t'ho, potser et va bé per quadrar algun pressupost si el teu projecte surt com esperes", conclou l'anunci.

stats