Audiències
Mèdia 19/06/2013

'MasterChef' i la final de 'Gran Hermano' envien el 'Sense ficció' al tercer lloc de la nit

Les riuades a la Vall d'Aran disparen els 'Telenotícies' per sobre dels 700.000 espectadors

Ara
2 min
'MasterChef' va liderar el 'prime time' de dimarts

Barcelona'MasterChef' va tornar a ser aquest dimarts el programa més vist del 'prime time' a Catalunya. El concurs culinari de La 1 va reunir aquest setmana 513.000 persones i va arribar al 17,6% de quota, unes xifres que trenquen la tendència a l'alça que l'espai acumulava des de l'abril, però que són les segones més altes de la temporada, només superades per les de la setmana passada.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Segurament, a aquesta frenada hi va contribuir Telecinco, que va traslladar a dimarts la final de 'Gran Hermano'. En aquesta última entrega de la temporada, el 'reality' va batre el seu rècord amb 345.000 espectadors i un 16,5% de 'share', és a dir, 2.000 persones més de les que van veure l'estrena, que era fins ara l'emissió més vista.

La potència d'aquests dos espais va perjudicar el 'Sense ficció' de TV3, que va caure fins a la tercera posició del 'prime time' i la vuitena del dia. El documental 'Google i el cervell mundial' va reunir de mitjana 339.000 persones i va fer un 'share' del 10,4%, i tot i que va liderar durant els primers minuts es va veure superat tant per La 1 com per Telecinco quan van posar en marxa els seus formats nocturns. El 'Sense ficció', doncs, va haver de lluitar per la tercera plaça amb la sèrie d'Antena 3 'Gran Hotel', que va tenir 243.000 espectadors i un 8,4% de quota i va arribar a superar per poc el documental durant la part final.

Més enllà del 'prime time', cal destacar el resultat especialment elevat que van obtenir dimarts els dos 'Telenotícies' de TV3, impulsats per l'interès informatiu que van despertar les riuades de la Vall d'Aran. L'edició del vespre, emesa parcialment des de Viella, va liderar el dia amb 733.000 espectadors i un 23,5% de 'share', la desena dada més elevada de la temporada i la millor des del mes de febrer, mentre que el del migdia va reunir 716.000 persones i va tenir un 30,9% de quota, de manera que es va col·locar al segon lloc del rànquing.

En el conjunt del dia, TV3 va liderar clarament:

  1. TV3: 15,0%
  2. Telecinco: 11,5%
  3. Antena 3: 10,1%
  4. La 1: 8,0%
  5. Cuatro: 6,9%
  6. La Sexta: 5,1%
  7. 8TV: 3,9%
  8. Neox: 2,7%
  9. La 2: 2,2%
  10. Xplora: 2,2%
stats