Televisió
Mèdia 26/02/2015

Mediaset guanya 59,5 milions al 2014 i supera els 46,7 d'Atresmedia

El grup de Telecinco i Cuatro domina el 44,2% del mercat publicitari

à. G.
1 min
Paolo Vasile, conseller delegat de Telecinco

BarcelonaEls dos principals operadors de televisió espanyols han presentat aquest dijous el seu balanç econòmic corresponent al 2014. Les xifres de resultats demostren que la crisi de mitjans és més benigna en el sector de la televisió en obert. Així, Mediaset declarava un benefici net de 59,5 milions, la qual cosa convertia la propietària de Telecinco, Cuatro o Energy en l'empresa de mitjans més rendible d'Espanya.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Els ingressos nets de Mediaset s'han enfilat fins als 932,1 milions d'euros, un 12,7% més que l'any passat. La majoria (855,7 milions) corresponen a facturació publicitària, que ha crescut un 11,6% respecte l'exercici anterior. Mediaset ha aconseguit fer-se amb el 44,2% del mercat publicitari. L'impacte de les amortitzacions de Cuatro i Canal+ va fer que, l'any anterior, la companyia que comanda Paolo Vasile només declarés 4,16 milions de beneficis.

Atresmedia, per part seva, millora només un 1,4% els beneficis, que han quedat fixats en 46,7 milions. Els seus ingressos van pujar un 6,4%, fins als 883,2 milions d'euros. En una nota remesa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors, la companyia explica que la seva pèrdua d'un 1,1% d'audiència (fins al 27,7%) es deu “a l'apagada de tres canals des del mes de maig i l'emissió del Mundial de futbol i de bàsquet a altres cadenes”. Mediaset, per contra, ha aconseguit un 30,7% de l'audiència i millora un 1,7% respecte del 2013.

stats