Publicitat
Publicitat

l'anunci de l'estiu

L'anunci d'Estrella Damm s'estrena a la televisió després d'haver assolit un èxit de descàrregues per la xarxa

Més de 600.000 persones han vist o s'han descarregat l'anunci a través de YouTube els darrers quatre dies. Herman Dune posa banda sonora a l'espot dirigit per Isabel Coixet a El Bulli

L' anunci d'Estrella Damm s'estrenarà aquest vespre a la televisió després d'haver assolit un èxit de descàrregues per la xarxa.

Més de 600.000 persones ja han vist l'espot publicitari a través del canal de YouTube d'Estrella Damm, després que la marca cervesera anunciés dijous passat la seva difusió a través de la xarxa.

Herman Dune i el seu hit

Aquest any la Damm no s'ha trencat gaire el cap a l'hora d'escollir la banda sonora del seu espot publicitari. O, si més no, ha preferit recórrer a un tema que, quan comença a sonar, resulta familiar a bona part dels espectadors.

Mentre els dos anuncis anteriors van servir per descobrir els suecs Billie de Vision i ressuscitar els dissolts The Triangles, la història d'Isabel Coixet té com a fil musical una de les cançons que va portar fama internacional als seus autors.

Herman Dune va néixer a París el 1999, però no va ser fins al 2006 que el grup va saltar a l'escena internacional. En un inici, el conjunt estava compost per dos germans francesos de mare sueca (David-Ivar i André Herman Düne) i un amic suís que, curiositats de la vida, té (o utilitza) el mateix cognom que els germans. El 2006, però, André va abandonar el grup i actualment el conformen els altres dos.

El tema "I wish that I could see you soon" ("Espero veure't aviat"), classificat a la revista nord-americana Rolling Stone com una de les "millors cançons del 2007", encapçala l'àlbum Giant, que el 2006 va dur el conjunt a fer un tour mundial i li va donar un cert reconeixement en l'escena folk rock. La lletra no desvetlla cap secret que no s'entrevegi en el títol i, previsiblement, ens acosta a la melancolia d'un jove que espera ansiós el dia en què es retrobarà amb el seu amor.

Isabel Coixet, artífex de la perla publicitària

La cineasta catalana, guanyadora de tres premis Goya, ha sigut la "directora d'orquestra" d'aquest conglomerat audiovisual, que és el primer dels tres anuncis que compta amb la participació d'una directora de cinema reconeguda.

En el rodatge del clip hi han participat més de 150 extres i figurants, i també s'ha comptat amb la col·laboració d'Elena Anaya. L'actriu, protagonista de La piel que habito, la pròxima pel·lícula de Pedro Almodóvar, visita la cuina d'El Bulli acompanyada de l'ambitrió, Ferran Adrià. 

Mediterràniament: la història i l'escenari

Estrella Damm va tocar la glòria publicitària el maig del 2009 amb el llançament del seu primer espot de la saga Mediterràniament. Amb Formentera com a teló de fons, ens presentava un jove "triomfador" que aconseguia passar les vacances amb dues italianes explosives. L'èxit aconseguit pel clip publicitari va ser tan acusat que un any després la marca cervesera emprenia de nou el viatge cap a les Balears. El 2010, la barca de la Damm atracava al port de Ciutadella i ens feia viure la revetlla de Sant Joan a Menorca, amanit amb el naixement d'un amor d'estiu entre dos joves amb les hormones alterades. Aquest any, la història es trasllada a la cuina de Ferran Adrià, i la Costa Brava pren el relleu a les illes Balears. A diferència dels altres anys, el protagonista arriba amb un tren fictici que el deixa a les portes d'El Bulli i els mesos d'estiu es presenten com una oportunitat laboral. L'estereotip del jove que gaudeix de les vacances dóna pas a un aprenent de cuina que rep les lliçons d'un mestre de luxe, però el leitmotiv de la història amorosa de rerefons i l'eufòria estiuenca es mantenen. I, com no podria ser d'altra manera, el coprotagonisme és per al paisatge mediterrani, un reclam turístic que es presenta com a escenari ideal per gaudir d'una bona cervesa fresca.

Un cert sentiment de decepció

Les primeres reaccions del públic 2.0 a l'anunci d'aquest any no han sigut tan bones com les recollides en les dues entregues anteriors. El descontentament dels espectadors se centra, especialment, en l'escenari que acull la història. Gran part de la crítica opina que El Bulli no és un restaurant on, precisament, els clients hi beguin cervesa, i consideren que l'espot sembla un homenatge (o un acte promocional) a l'última temporada del "laboratori" d'Adrià com a local de restauració. La recurrència, una vegada més, al tòpic dels "joves guapos", la poca naturalitat amb què es presenten els paisatges de la Costa Brava i l'escàs regust a "vacances d'estiu" són els motius que porten els internautes a opinar que, el d'aquest any, és "el més fluixet" dels tres.

Des de fa tres anys, l'empresa cervesera dóna la campanada amb el llançament d'un espot televisiu a finals de maig, que s'entén com el seu particular "inici d'estiu".

El relat amorós, l'escenari on s'emmarca i la cançó són els tres ingredients "màgics" que han convertit un anunci de cervesa en un dels atractius televisius més esperats de l'estiu.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT