Publicitat
Publicitat

FUTBOL TELEVISAT

Mediapro vol millorar i abaratir l'oferta de pagament

Menys partits en obert de Barça i Madrid la pròxima Lliga

Veure el Barça i el Madrid sense pagar serà més difícil a partir de la temporada vinent. Mediapro oferirà als canals en obert un paquet més barat però amb menys presència dels dos grans equips de la Lliga.

El panorama del futbol televisat podria patir una nova revolució la temporada vinent. Jaume Roures -el president de Mediapro, propietària dels drets de la Lliga- va tornar a posar dilluns sobre la taula el debat sobre el futbol en obert, que la llei obliga a mantenir però que tant els clubs com els canals de pagament volen suprimir.

La crisi ha acabat de complicar el futur del partit setmanal gratuït, ja que l'elevat preu dels drets d'emissió fa difícil que cap cadena els vulgui adquirir. Antena 3 -ara fusionada amb La Sexta, que fins aquesta temporada emetia el partit dels dissabtes a tot l'Estat- ja va deixar clar que no en compraria els drets si no s'abaratien, mentre que des de Mediaset es va assegurar al gener que no hi tenien interès. TVE, immersa en una extraordinària retallada pressupostària, tampoc no els podria adquirir, i TV3, que també tenia els drets fins ara, de moment no els ha renovat, també com a conseqüència de la reducció d'ingressos.

Davant d'aquesta situació, la possibilitat que Roures va anunciar dilluns a RAC1 -i que l'ARA havia avançat al gener- sembla la més viable: consistiria a abaratir els drets del futbol en obert a canvi d'empobrir-ne l'oferta, és a dir, de reduir el nombre de partits del Barça i el Madrid que es podrien veure sense pagar -enguany, vuit per equip-. Si això es concreta, però, el benefici per a les cadenes es veuria molt reduït. Aquesta temporada TV3 només ha baixat del milió d'espectadors en un dels vuit partits del Barça que ha emès -contra el Getafe, en què va reunir 978.000 persones-, i en canvi, dels 23 partits sense presència dels blaugranes o del Madrid, el més vist va ser l'Espanyol-Llevant, amb 313.000 seguidors.

A canvi, però, això permetria millorar l'oferta de pagament, que Roures vol que inclogui "més partits i més bons" però que sigui "més barata", segons va dir a Catalunya Ràdio. De fet, el seu objectiu és que els espectadors puguin veure tots els partits de la jornada sense necessitat d'estar abonats, simultàniament, a Canal+ i a Gol Televisión.

Canvi de dia

L'altra porta que va obrir dilluns Roures va ser la del trasllat del partit en obert -que des de fa dècades s'emet en dissabte- a un altre dia de la setmana, tot i que va admetre que "és complicat" perquè cal compaginar-ho amb les altres competicions. En aquest sentit, fonts de Mediapro han negat a l'ARA que s'estigui treballant amb la intenció que els partits en obert siguin els dilluns, tal com ahir es va especular.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT