Publicitat
Publicitat

En breu

'Público' es declara en concurs de creditors com a "eina extrema" per salvar el diari

Mesura voluntària

El diari Público es juga "en els pròxims dies i setmanes" la seva continuïtat. Així ho va reconèixer ahir el director de la capçalera, Jesús Maraña, en un article en què reflexionava sobre les raons que han portat Mediapubli, l'empresa editora, a declarar-se voluntàriament en concurs de creditors. A través d'aquest procediment, instat ahir al matí, Público cessa els seus pagaments i reestructurarà el deute amb la tutela dels jutjats (que determinaran amb quin ordre cobraran els proveïdors). Es tracta d'una "eina extrema" per procurar la supervivència del diari, admetia Maraña. La suspensió de pagaments es fa extensiva a l'edició digital i a l'empresa filial que edita La Voz de Asturias .

La intensificació de la crisi publicitària, la transformació del sector i les dificultats per accedir a nou finançament són les causes esgrimides per Público . Des del seu naixement, el setembre del 2007, el diari de Mediapro ha comportat una inversió d'uns 70 milions d'euros. La recerca de préstecs en els últims mesos, i fins tot just el dia abans d'anunciar la suspensió de pagaments, ha estat "infructuosa". No obstant això, segons Maraña, "el volum del deute acumulat és molt menor del que suporten la majoria de les capçaleres".

Tampoc no ha servit "la reducció progressiva" dels costos del diari. Al setembre Público va anunciar un ERO que havia d'afectar 39 treballadors i que finalment va resoldre's amb baixes incentivades i reduccions salarials. Els 160 professionals que hi ha actualment en plantilla van manifestar ahir a través d'un comunicat que mantenen "intacte el seu compromís amb els lectors". Tot i així, van demanar a l'empresa editora que els informi tan aviat com sigui possible de "les seves intencions de continuar lligats al projecte". Segons l'OJD, Público va registrar unes vendes ordinàries de 61.397 exemplars de mitjana diària en l'últim any (46.682 a quiosc i 14.715 per subscripció). D'aquestes vendes, unes 7.100 corresponen a Catalunya.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT