Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Missatges poc subliminars als informatius

Dimecres de la setmana passada els informatius de Telemadrid van emetre una notícia política en què els protagonistes eren Zapatero i Rubalcaba. El problema és que quan apareixien en imatge, la cadena hi va sobreimpressionar l'escut d'ETA, estampant-los-el a la cara. Després, el segell desapareixia subtilment. La denúncia del comitè d'empresa es va saber ahir mateix. Aquesta manipulació té la voluntat clara i evident que els espectadors associïn la imatge dels socialistes amb l'organització terrorista, però d'una manera molt sapastra, francament. De fet, és una manipulació tan grollera, simplista i rònega que sembla increïble. Ofèn no només per la seva voluntat de distorsionar, sinó per la manca de refinament i d'escrúpols. Segons el comitè d'empresa de Telemadrid no és la primera vegada que passa: l'endemà de l'11-M la cadena es va estrenar en aquest mètode del pinta i acoloreix: va sobreimpressionar el mateix segell d'ETA sobre la imatge de la gran quantitat de persones que es manifestaven al carrer. Increïble, però cert. Ara el comitè de treballadors demana la dimissió del cap d'informatius de la cadena, Agustín de Grado. Curiosament, la resposta de la direcció ha estat bastant sorprenent: han fet notar que no és la primera vegada que els sindicats emeten un comunicat d'aquest tipus. Com si la insistència a denunciar la manca d'ètica fes perdre rigor a la reclamació.

Una manipulació com aquesta impacta en aquest moment del segle, quan els espectadors estem més que bregats en el llenguatge dels mitjans de comunicació. Tots som més o menys conscients del poder que tenen, de fins a quin punt els espectadors som susceptibles de ser manipulats i de l'habilitat que tenen a fer-ho. Per això, un nyap com aquest fa perdre qualsevol credibilitat a la cadena, fins i tot davant dels que combreguen amb les idees de la direcció... Si no és que pensen que tots els seus espectadors són idiotes.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT