Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

Moments 'APM?' de la propietat intel·lectual

TV3 va fer una setmana monogràfica extraoficial, dedicant l' Àgora i el Banda Ampla a la llei Sinde. Ara podria tancar el cicle amb un APM? del millor de tots dos.

Em quedo amb tres moments del debat dirigit per Lídia Heredia: (1) La noia que al·lega no voler comprar tot un disc per només una cançó, i a continuació reconeix que tampoc les compra a tant la peça. (2) El periodista que es queixa del preu dels àlbums en suport digital, i li responen amb dades de l'ampli fons de catàleg disponible a preu reduït, fins i tot en suport físic a la botiga del comerciant gironí també present. (3) El heavy d'anacrònica melena que qualifica de robatori els 22 euros que costa un CD, com si algú l'estigués obligant a comprar-lo.

A can Xavier Bosch van ser memorables l'alegria amb què el representant dels internautes dictava quins models de negoci han d'aplicar els altres, i la ingenuïtat del promotor de les admirables llicències Creative Commons en suposar que la seva existència implica que siguin respectades.

Sembla que als nadius digitals mai els han explicat que és de bona educació demanar permís per entrar als llocs, encara que trobin oberta la porta.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT