Publicitat
Publicitat

FICCIÓ

Movistar+ debuta en la producció pròpia amb ‘Velvet Colección’

La plataforma estrena demà la sèrie sobre un imperi de la moda a la Barcelona de finals dels anys 60

Les portes de les noves galeries Velvet a Barcelona s’obren demà a Movistar+. La plataforma de Telefónica fa el salt a la producció pròpia apostant per un valor segur, Velvet Colección, una ficció feta amb la col·laboració de Bambú que recupera els personatges de Velvet, la sèrie original emesa a Antena 3.

En aquesta reinterpretació de l’univers de la sèrie, que barreja moda, estètica i art, l’acció es trasllada a finals dels anys 60 a Barcelona, on Ana Rivera, interpretada per Paula Echevarría, decideix obrir una boutique com a primer pas per aconseguir construir una franquícia global. La sèrie és el tret de sortida d’una allau d’estrenes originals impulsades per Movistar+. “Tenim en marxa 30 projectes en diferents fases de desenvolupament per complir amb la nostra estratègia de producció de continguts”, va explicar Domingo Corral, director de projectes original de la plataforma, durant la posada de llarg de la sèrie al FesTVal de Vitòria. L’oferta de ficció de la plataforma serà heterogènia per intentar seduir diferents audiències. En el cas de Velvet Colección, que segueix mantenint el to de comèdia romàntica blanca de la seva predecessora, Corral confessa que està dirigida al gran públic. El pas a un canal de pagament ha implicat diversos canvis formals en la sèrie: per una banda s’ha rodat amb tècniques més pròximes al cine i, per l’altra, s’ha escurçat la duració de la temporada, que tindrà 10 episodis de 50 minuts cada un. La reducció del metratge ha obligat els creadors i guionistes a concentrar molt més les trames.

Una dona al capdavant

Tot i ser deutora de la sèrie original, la nova proposta no comptarà amb Paula Echevarría entre el seu repartiment, que només apareixerà en un parell d’episodis. L’actriu donarà el relleu a Marta Hazas, que ja era part de Velvet com a Clara, una jove que començava com a dependenta i acabava sent la secretària del cap de l’empresa. Ara el personatge guanyarà protagonisme i es convertirà en la directora de la nova botiga de Barcelona, un establiment de moda que recorda la històrica Santa Eulalia del passeig de Gràcia. Hazas es mostra satisfeta amb l’evolució del personatge, un dona empoderada. “No em puc queixar perquè sempre em toquen personatges femenins potents que no són comparsa dels masculins”, explica l’actriu, que afegeix que, tot i així, encara queda molt camí per aconseguir que s’escriguin personatges interessants per a dones, sense necessitat que siguin el complement a trames masculines.

En la seva nova posició, la Clara s’haurà de veure les cares amb el banquer Eduard Godó, interpretat per Imanol Arias, i amb seu fill, Sergio (Fernando Guallar). Amb el primer hi haurà enfrontaments per les seves contínues ingerències en el negoci, una rivalitat a la qual la Clara donarà resposta de la millor manera que sap: sent directa i, a vegades, poc diplomàtica. En canvi, l’empresària trobarà un aliat en Sergio Godó, encara que en molts casos no acabaran d’estar d’acord. Hazas assegura que els espectadors veuran una història amb reminiscències de Luz de luna, la sèrie dels anys 80 protagonitzada per Bruce Willis i Cybill Shepherd.

La mà dreta de la protagonista serà la seva secretària, la Paloma, un nou personatge a qui dona vida Marta Torné, que torna al món de la ficció després d’uns anys més dedicada a la seva faceta com a presentadora. “És una mica esbojarrada i caricaturesca, amb un bon cor”, explica Torné del seu rol, del qual avança que viurà un desengany amorós.

Més acolorida i trepidant que la sèrie original segons el repartiment, Velvet Colección també farà l’ullet a un personatge icònic dels 70, Brigitte Bardot, encarnada per Patricia Conde. La musa dels 60, d’estil inconfusible, serà objecte de desig dels responsables de la galeria, que, aprofitant una visita de l’actiu a Espanya, la intentaran convèncer per treballar plegats.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT