25/04/2015

Multa a les privades per tallar amb anuncis els programes a deshora

1 min
Multa a les privades per tallar amb anuncis els programes a deshora

BarcelonaLa Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha fet públiques avui les multes a Mediaset i Atresmedia per interrompre els programes amb publicitat en moments inoportuns, com ara a mitja escena, o mitja frase. Cadascun dels dos gegants televisius espanyols haurà de pagar 150.000 euros a l’organisme regulador. En el cas de Mediaset, per infraccions que afecten els seus canals Divinity i Energy. Atresmedia rep la sanció pels talls d’anuncis a Neox i Nova.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

L’actuació de la CNMC s’emmarca en la lluita contra la denominada pauta única. Es tracta d’una pràctica de les cadenes consistent a tallar al mateix temps i amb els mateixos anuncis tots els seus canals. La interrupció dels programes es fa escollint el moment més oportú respecte al programa que es fa al canal principal. Això vol dir que, en els secundaris, el tall parteix qualsevol unitat de les sèries o les pel·lícules que s’hi estan emetent. La llei audiovisual espanyola, en el seu article 14, estableix que “les interrupcions publicitàries que s’efectuïn durant els programes han de respectar la seva integritat i les de les unitats que els conformen, de manera que no es perjudiquin els interessos dels espectadors”.

Les cadenes privades s’arrisquen a rebre la multa i mantenen la pràctica, ja que això els permet vendre als anunciants uns paquets d’audiència més grans: cada grup suma aproximadament un 30% del share total.

La CNMC va fer un seguiment dels canals especialitzats de Mediaset i Atresmedia durant el mes d’agost: el resultat ha sigut aquesta multa, que ja només es pot recórrer davant l’Audiència Nacional.

stats