Publicitat
Publicitat

PRÀCTIQUES MONOPOLÍSTIQUES

La discutida compra de BSkyB s'ha convertit en una qüestió nacional

Murdoch sacseja el Regne Unit

Ruper Murdoch és a punt de consumar la compra de BSkyB, el principal canal de pagament al Regne Unit. L'operació ha desfermat una allau de crítiques dels que temen la seva línia editorial dura.

Rupert Murdoch té a punt el seu assalt a la televisió de pagament del Regne Unit: ha ofert l'equivalent a 9.300 milions d'euros pel 61% de BSkyB, cosa que li donaria poder absolut en una cadena amb deu milions de subscriptors. L'operació ha fet disparar les alarmes de l' establishment britànic, que no s'acaba de creure que aquest australià nacionalitzat americà s'hagi convertit en el principal magnat dels mitjans al país.

No és una qüestió només del perill de pràctiques monopolístiques: preocupa també la línia editorial que poden adquirir els seus mitjans. El referent és clar: Fox News -del mateix grup empresarial News Corp- s'ha distingit per la seva defensa de la guerra a l'Iraq, pels atacs constants als musulmans i pel biaix informatiu en les notícies relatives al canvi climàtic.

Més de 330.000 persones ja han signat una petició online perquè el govern aturi el procés i a la xarxa hi abunden les pàgines que proposen enviar cartes de protesta a l'executiu britànic.

La resta de grups mediàtics també s'han aliat en contra de l'operació. British Telecom, el Daily Mail , el Daily Telegraph i el Guardian són només alguns dels atípics companys de ball que han fet pressió per evitar que Murdoch -que ja controla el 40% dels diaris al país- segueixi ampliant el seu imperi. Sobretot perquè la seva tradició és invertir els beneficis en noves compres i alguns experts ja asseguren que Disney o Time Warner podrien ser les següents companyies a rebre una oferta per entrar al seu accionariat.

Actualment, NewsCorp ja controla al Regne Unit els diaris The Times , The Sunday Times , The Sun i The news of the world .

Condicions toves del govern

El govern del Regne Unit va imposar unes condicions toves perquè NeswCorp pogués comprar la cadena de pagament. En concret, li va exigir que es desprengués de part de Sky News, la cadena de notícies que regentava. La premsa britànica, però, ha criticat l'acord i l'ha considerat "pur maquillatge", ja que tot i que la companyia s'obre a capital independent i integra un consell d'administració també amb independents, consideren que a la pràctica continuarà sent controlada per una de les filials del grup.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT