Publicitat
Publicitat

PUBLICACIONS PERIÒDIQUES

Neix 'La Torre', un setmanari de Terrassa en català del grup Nació Digital

El grup Nació Digital, editor del diari digital homònim, llança demà el setmanari La Torre ,que cobrirà la informació de Terrassa. Tindrà una tirada inicial de 3.000 exemplars. Es tracta de la primera publicació en paper d'aquest grup de comunicació, nascut al 1995 i dirigit pel periodista Salvador Cot. La Torre , que també compta amb una versió online que ja funciona des de divendres, es presenta com "l'únic diari en català de Terrassa actualment", segons ha explicat Cot a l'ACN. Sortirà al carrer els dilluns, coincidint amb el dia en què el Diari de Terrassa -en castellà- no apareix.

Cot assegura que "el paper ajudarà a fidelitzar el lector" i pronostica que aquesta fórmula híbrida pot ser a la llarga "exportable a una premsa comarcal del segle XXI". Cada exemplar de La Torre tindrà un preu d'1,20 euros. Amb 32 pàgines en color, l'aposta del setmanari és pels "continguts propis", més enllà de la crònica d'actualitat. Per elaborar-los, comptarà amb una plantilla de quatre redactors instal·lats en una seu física a la ciutat -al carrer Portal Nou- a més dels col·laboradors externs.

La iniciativa de Nació Digital apareix en un context de crisi dels mitjans tradicionals, sobretot dels mitjans en paper. Assumint la circumstància, Cot argumenta que la publicació omplirà "un buit" en una "ciutat gran", de més de 200.000 habitants. Una de les metes de La Torre és explicar la "gran concentració de vida esportiva, cultural, tradicional" que es produeix el cap de setmana a Terrassa. Nació Digital ja havia editat en paper, però només en ocasions puntuals com, per exemple, per la Diada Nacional.

Més continguts de