Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

El 'New Yorker' es fa el modern

Els mitjans solen desconfiar de les xarxes socials com Facebook: temen que externalitzar el debat a una plataforma aliena els vampiritzi les visites (que són les que, almenys en teoria, acaben transformades en diners gràcies a la publicitat).

Però altres veuen clar que la batalla està perduda i que hi ha una realitat incontrovertible: cada cop més persones s'informen mentre es mouen dins d'una xarxa social, a partir dels seus mitjans preferits i també de les recomanacions dels amics i afins. Per allò d'unir-se a l'enemic si no pots vèncer-lo, la revista New Yorker és l'última que s'ha afegit a la moda de posar contingut exclusiu a Facebook, que només pots llegir si et fas fan de la pàgina (o si compres l'edició en paper).

En realitat seria molt alliberador poder operar així. Els periodistes només hauríem de fer les notícies que la gent ens reclamés, sense haver d'oferir cada dia un menú complert, amb temes durs i altres de més tous.

El problema és que, un cop més, no hi ha model de negoci possible. Quin valor tindrà una marca si l'audiència creu que ha llegit una notícia "al Facebook"?

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT