Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

No n'estem fent un gra massa?

Els periodistes comencem a creure que Twitter és un reflex de la realitat. O encara millor, que tot el què hi passa o s'hi diu és l'única realitat. I, d'altra banda, el que no hi és sembla que no existeixi o no sigui digne de ser tingut en consideració. Twitter s'està convertint en l'autèntic agenda-setting del periodisme. Comença a substituir, en certa mesura, la premsa tradicional com a gran subministrador de temes de ràdios, televisions, premsa online o premsa escrita. Ei, i no em sembla malament. El que passa és que hi ha vida més enllà de Twitter. De fet, tinc la convicció que és absolutament necessari tenir-lo molt en compte -les xarxes socials han vingut per quedar-se-, però no siguem reduccionistes i ho basem tot en una comunitat formada, i ara seré jo el reduccionista, per una colla de friquis del qual un servidor en forma part orgullós. No renunciem, sisplau, a les fonts tradicionals que tant servei ens han fet en l'exercici d'aquesta professió que ens ajuda a pagar la hipoteca. No caiguem en el parany de desvestir un sant per vestir-ne un altre. Aprofitem aquesta eina tan potent i dinàmica, però fem-ho amb la mesura que correspon i no empesos per l'eufòria de la bombolla 2.0.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT