Publicitat
Publicitat

DISPUTA PER L'HEGEMONIA A INTERNET

La xarxa social va contractar una agència per desacreditar l'enemic

Nou front en la guerra Facebook-Google: pagar per enfonsar el rival

Enxampats. Facebook va contractar secretament una empresa de relacions públiques per fer una campanya anti-Google. L'agència filtrava violacions de la privacitat del seu gran competidor.

La guerra entre Facebook i Google per l'hegemonia a internet va arribar ahir a un nou nivell. En l'enèsim episodi d'una disputa que no sembla que tingui un final a l'horitzó, Facebook va fitxar en secret una agència de relacions públiques per difondre notícies que desacreditessin Google, segons va destapar ahir un periodista del diari digital The Daily Beast .

L'empresa que va contractar Facebook, Burson-Masteller, difonia informacions negatives sobre Google a mitjans de comunicació perquè aquests les desenvolupessin. La majoria feien referència a intrusions que Google hauria comès en la privacitat dels seus usuaris -en concret, dels de la xarxa de contactes de Google Social Circle, un servei vinculat a Gmail-. El procediment era senzill: l'agència contactava amb periodistes i els instigava a investigar teòriques denúncies de violacions de privacitat contra el buscador.

Història d'una jugada bruta

Hi ha una coincidència que no sorprèn: aquesta eina de Google és la que, segons especulacions a la xarxa, serà la porta d'entrada del buscador al món de les xarxes socials. El Social Circle permet que els usuaris vegin informació -cerques que els recomanen o crítiques de música, per exemple- dels seus amics, i també dels amics dels seus amics, anomenats "connexions secundàries".

La jugada, però, va començar a fallar quan van contactar amb el blogaire Chris Sohogian, que va rebre la proposta de Burson-Masteller d'escriure un article sobre Social Circle, amb les paraules: "El poble americà ha de ser conscient de les profundes intrusions en la seva vida personal per part de Google, que està catalogant i difonent cada minut de cada dia sense el seu permís".

Sohogian es va estranyar del to catastrofista i va denegar l'oferta. Tot seguit va publicar els e-mails de Burson. El diari USA Today va investigar qui hi havia darrere, i va acusar l'agència de fer córrer una campanya en nom d'un client desconegut. Tot feia pensar en Apple i en Microsoft, fins que un periodista de The Daily Beast va apuntar a l'empresa de Mark Zuckerberg.

Facebook va haver de reconèixer, davant l'evidència, que era al darrere de la campanya clandestina. El diari cita un portaveu de la companyia, que va esgrimir dues justificacions: que Google està fent servir pràctiques al món de les xarxes socials que van en contra de la privacitat i, també, que intenta usar les dades dels usuaris de Facebook per als seus serveis. Google no havia fet cap declaració ni cap comunicat al tancament d'aquesta edició.

La disputa ha inclòs impediments mutus de sincronització de contactes o utilització de dades i baralles per robar-se empleats. Són dies agitats a Sillicon Valley, i sembla que no seran els últims.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT