Publicitat
Publicitat

LES ICONES DELS ESTATS UNITS

La presentadora abandona el seu xou, un referent de la televisió americana

Oprah: punt i seguit d'un mite

Després de 25 temporades, Oprah Winfrey ha decidit liquidar el programa que duia el seu nom i que ha estat un dels més populars als EUA durant dècades. Ara provarà sort amb la seva pròpia cadena.

Oprah Winfrey emetrà avui l'últim episodi del seu llegendari programa de confessions -l'espai més longeu de la graella diürna americana; 25 anys en antena- en el que serà, sens dubte, un dels esdeveniments televisius de la dècada (i un dels més cars, a milió de dòlars el mig minut de publicitat). Però la influent presentadora, productora i actriu no es jubila i ja té plans per estrenar nou xou a Oprah Winfrey Network (OWN), la cadena per cable que va crear fa uns mesos i que duu el seu nom. És un pas arriscat: les audiències del canal no estan sent les que s'esperaven.

De moment el que toca és abaixar la persiana d'un programa històric de la televisió mundial, que s'emetia en més de 80 països (i donava feina a 464 persones). Queden per al record estampes com la de Tom Cruise quan saltava foll sobre el sofà per demostrar com n'estava d'enamorat de Katie Holmes. O Michael Jackson, que hi va assegurar que la despigmentació de la seva pell era causada per una malaltia i no pas per una intervenció estètica. Aquell testimoni va ser vist per 65 milions d'espectadors, només als Estats Units.

Les confessions de les celebrities s'han combinat amb les de persones anònimes, en un programa que ha buscat la catarsi col·lectiva a partir de l'exposició pública de virtuts i pecats. Ella mateixa n'ha fet bandera, com quan va aparèixer amb un carretó carregat de 27 quilos de greix, els que havia aconseguit aprimar-se. A més, el xou d'Oprah ha servit per normalitzar la presència de gais i lesbianes a la televisió americana. L'actriu Ellen de Generes, per exemple, va aprofitar el programa per sortir de l'armari.

El xou ha estat el pal de paller on Oprah ha anat construint el seu imperi, que inclou tot tipus de productes amb la seva marca. Ha estat la primera persona negra a ingressar a la llista dels bilionaris, però és en el mercat de la influència on es visualitza millor el seu poder. Time la va considerar una de les quatre persones que més ha influït en el segle XX i el que hem viscut del XXI. Les altres són Bill Gates, Nelson Mandela i el papa Joan Pau II.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT