Publicitat
Publicitat

LA NEUTRALITAT DELS MITJANS PÚBLICS

La periodista Ana Pastor acapara bona part de les crítiques dels populars

El PP redobla la pressió contra TVE

La tensió entre el PP i TVE creix. Un portaveu popular acusava ahir la cadena de "manipulació amb majúscules" per haver ofert 33 minuts de Rubalcaba en directe per només 11 en diferit de Rajoy.

La imminència de les eleccions ha intensificat el marcatge del PP als serveis informatius de Televisió Espanyola (TVE). L'últim episodi l'ha popularitzat Ramón Moreno, portaveu d'aquest partit a la comissió parlamentària de control de la televisió pública, que acusava ahir el canal 24h de "manipulació amb majúscules". El cas que ha disparat les crítiques és el contrast entre els 33 minuts que es van emetre en directe de la intervenció de Rubalcaba davant la comissió federal, per només els 11 minuts, i en diferit, del candidat del PP, Mariano Rajoy.

"És una autèntica vergonya i un despropòsit que fets com aquests passin per alt davant dels ulls del cap dels serveis informatius", lamentava en un comunicat Ramón Moreno. "El cap dels serveis informatius ha convertit la televisió pública en una televisió de partit". Moreno assegurava que els tre- balladors s'havien queixat davant del consell d'informatius per aquest cas.

Les queixes del PP per la suposada manca de neutralitat de TVE s'han anat prodigant els últims anys. Recordem les més destacades.

16 d'octubre del 2010

Esperanza Aguirre es queixa de "l'interrogatori" d'Ana Pastor

La periodista Ana Pastor va mantenir una tensa entrevista amb la presidenta de la Comunitat de Madrid, Esperanza Aguirre. L'endemà, en un xat a l'edició digital d' El Mundo , Aguirre es queixava que l'entrevista s'havia convertit "en un interrogatori mancat de sentit de l'humor". En un moment en què la popular esquivava un tema, Pastor li va engegar: "Aquí els temes no els decideix vostè, els decidim nosaltres".

27 d'abril del 2011

María Dolores de Cospedal acusa TVE de no ser objectiva

"En l'àmbit de la informació no es veu la imparcialitat que hauria de tenir TVE". Així s'expressava María Dolores de Cospedal, secretària general del PP, també davant Ana Pastor. La directora de Los desayunos no es va mossegar la llengua: "És un orgull per als treballadors de TVE treballar en aquesta etapa de llibertat".

27 de setembre del 2011

Nova polèmica per una imatge de fons amb Rubalcaba

El vicesecretari de comunicació del PP, Esteban González Pons, denunciava a través del seu Twitter que una imatge de Rubalcaba s'havia mantingut com a fons fix durant tot un noticiari del canal 24h. El consell d'informatius de TVE va demostrar que no havia estat així i va lamentar "el ridícul que es pot arribar a fer només per utilitzar la radiotelevisió pública com a camp de batalla electoral".

9 d'octubre del 2011

Des del PP s'insinua que es prescindirà d'Ana Pastor

El secretari de la presidència de les Corts Valencianes, Ángel Mínguez, va ironitzar a Twitter sobre quin seria l'usuari d'Ana Pastor en aquesta xarxa després del 20-N (ja que la periodista té el nick @anapastor_tve). Mínguez -que es va disculpar- donava per fet que ja no treballaria a la cadena pública un cop els populars arribessin al govern. Uns dies abans, Ramón Moreno també havia suggerit al seu blog que es prescindiria d'Ana Pastor.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT