Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

Pagar pels continguts, pagar la credibilitat

The New York Times , a partir del pròxim dia 28, cobrarà pels seus continguts a la web. Bàsicament, el sistema és com un parquímetre amb franquícia. Podràs llegir de franc 20 articles cada quatre setmanes. Si en vols llegir més hauràs de pagar entre 15 i 35 dòlars pel mateix període, segons l'aparell on llegeixis. Què pagarem? Pagarem la credibilitat de la millor màquina informativa del món. La credibilitat és el que fa valuós el periodisme, que es pot definir com a activitat professional consistent a buscar la veritat, servir la gent, controlar el poder i representar la realitat, segons el mestre Orihuela. Aquestes tasques, si no es basteixen en la credibilitat, seran sempre promesa de polític. L'hi diré d'una altra manera: la informació que valgui la pena serà la que hagi de pagar. I només podran cobrar els mitjans creïbles. Ningú pagaria pel contingut de The Huffington Post si no fos que és gratis total o perquè aquest contingut el financen d'altres i el HuffPo els cita -eufemisme de copiar i enganxar- massivament. Ja poden traslladar continguts del Times o del Guardian a la seva web. Els que vulguin. El que no hi poden traslladar és la credibilitat del Times o del Guardian . Queda avisat: vindrà més pagament per continguts que mai. Bé!

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT