Publicitat
Publicitat

Pedro J. Ramírez confirma que prepara el llançament d'un diari digital per a l'any que ve

Ja ha constituït l'empresa editora, No Hace Falta Papel, SA

L'exdirector d''El Mundo', Pedro J. Ramírez, ja ha començat a treballar en el llançament d'un nou mitjà de cara a l'any que ve. Deu dies després de t ancar un acord amb l'editora del diari, Unidad Editorial, que avançava fins al 31 de desembre " el venciment de l'obligació de no competència postcontractual" –i que, per tant, l'autoritzava a posar en marxa un nou diari a partir de l'1 de gener–, el periodista ha anunciat aquest dilluns al matí, a través de Twitter, que efectivament té intenció d'iniciar un nou projecte periodístic, que serà editat per una empresa anomenada No Hace Falta Papel, SA.


De fet, tal com revela El Confidencial, l'empresa va ser constituïda fa dos mesos, segons consta al  Butlletí Oficial del Registre Mercantil de Madrid del 17 d'octubre. La companyia es va crear amb un capital de 3.000 euros, i té com a administradora única la filla de Pedro J., María Ramírez. El Confidencial, però, cita fonts de l'entorn del periodista per explicar que "està en marxa una ampliació de capital per la qual Pedro J. es convertirà en accionista majoritari i l'empresa en societat anònima".

"Que algú com jo que ha dirigit diaris impresos durant 34 anys fundi una empresa anomenada No Hace Falta Papel és tot un manifest", ha subratllat el periodista en un altre tuit, i minuts més tard ha afegit que "la filosofia" del seu nou projecte "està reflectida" al blog #Nohacefaltapapel, una iniciativa de María Ramírez i Eduardo Suárez dedicada a la reflexió sobre el futur del periodisme en l'àmbit digital.

De moment, el periodista no ha posat data al naixement del nou mitjà, però segons El Confidencial el seu objectiu és que estigui en marxa "després de l'estiu" i, per tant, uns mesos abans de les eleccions generals previstes per al novembre. De totes maneres, el mateix mitjà també apunta que, possiblement, abans del llançament oficial es posarà en marxa alguna plataforma més senzilla, com ara un blog.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT