Publicitat
Publicitat

LA DISTRIBUCIÓ DE CONTINGUTS

Grans del cine contra estrenes a la petita pantalla

Les majors volen assajar una nova via d'explotació del cinema: poder veure a casa -a través del cable o d'internet- una pel·lícula estrenada tot just 60 dies abans. Aquesta modalitat tindria un cost de 30 dòlars, l'equivalent a dues o tres entrades de cinema, depenent de les sales. Actualment, la mitjana de dies que passen des que un títol s'estrena fins que arriba a les lleixes dels videoclubs és de 132 dies.

Les reaccions no s'han fet esperar i els primers a mostrar la seva disconformitat han estat un grup de directors de cinema que consideren que aquesta nova fórmula pot provocar el tancament de sales i que al final només s'estrenin les pel·lícules més comercials. "No us enganyeu -diu la carta-, la història ens ensenya que els preus no es mantenen a la línia de negoci del vídeo a casa. En pocs anys el que ara es vol vendre a 30 dòlars podria passar a 9,99. Si caps més assenyats no s'imposen, la canibalització de la línia de negoci de les sales de cinema en favor d'aquesta prematura explotació domèstica podria comportar la pèrdua de centenars de milions de dòlars anuals".

La carta la signen 23 directors i productors, entre els quals hi ha Michael Bay, Kathryn Bigelow, James Cameron, Guillermo del Toro, Roland Emmerich, Peter Jackson, Michael Mann, Robert Rodríguez i Robert Zemeckis.

A banda de minar l'explotació de les pel·lícules a les sales, els signants consideren que també la venda de DVDs i Blu-ray en suport físic pot estar amenaçada. A més, defensen que la manera òptima de veure aquestes pel·lícules és en sales convenientment equipades, amb sistemes de so digital i l'última tecnologia de projecció.

Alguns experts també han assenyalat que això facilitarà la circulació de còpies pirata amb bona qualitat d'imatge més aviat. Fins ara, les filmacions no apareixien fins a una setmana abans de la posada a la venda dels DVD, quan les còpies de promoció arribaven a mitjans i botigues. Ara es tem que si ja circulen profusament al cap de dos mesos d'estrenar-se, l'interès pel suport físic disminuirà encara més.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT