LES PRODUCCIONS CATALANES A L'EXTERIOR
Mèdia 10/04/2011

'Polseres vermelles' farà el salt al mercat internacional

Aquesta setmana s'ha celebrat el mercat internacional de continguts televisius més important del món. Polseres vermelles ha estat una de les produccions catalanes que més han agradat.

Auri Garcia Morera
2 min
Un grup de nois ingressats en un hospital infantil són els protagonistes de la sèrie 'Polseres vermelles', que s'emet cada dilluns a la nit a TV3.

Barcelona.Després dels bons resultats d'audiència a Catalunya, la sèrie d'Albert Espinosa Polseres vermelles està a punt de fer el salt al mercat internacional. França, Alemanya, Bèlgica, Estats Units i Corea són alguns dels països que ja s'han interessat per la sèrie, segons explica el cap de vendes de TV3, Oriol Baquer, acabat de tornar del MIP-TV de Cannes. Es tracta del mercat internacional de continguts televisius més important del món, on es compren i es venen programes de tot tipus, i on aquest any les produccions catalanes han tingut una representació important.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Baquer adverteix que "en aquests mercats no es tanquen contractes sinó que es comença a sembrar"., tot i que també admet que, amb Polseres vermelles , "la cosa pinta molt bé". El que més ha interessat a les televisions estrangeres, segons el cap de vendes de TV3, ha estat "el fenomen de la recuperació de l'audiència juvenil". D'entrada, la sèrie causava recels "pel tabú dels nens malalts", però, quan s'explicaven els resultats d'audiència entre el públic juvenil, els compradors, sobretot els de televisions públiques, canviaven d'opinió. "La gent s'ha il·lusionat molt amb aquesta sèrie", conclou Baquer.

Altres programes ben rebuts

Imagina International Sales, del grup Mediapro, representava dos programes catalans que també han tingut una molt bona acollida al MIP-TV. D'una banda, la minisèrie històrica Ermessenda , venuda com "un drama d'una dona que lluita pel poder", segons explica la directora comercial de l'empresa, Géraldine Gonard. Ermessenda "ha agradat molt" als compradors del MIP-TV, afegeix Gonard. I d'altra banda, el concurs del Super3 Fish & chips , que "ha tingut molt bona acollida perquè és un programa original, que barreja diferents elements".

A més de productes de ficció i de formats com Fish & chips , els documentals catalans també han despertat interès al MIP-TV amb Adéu, Espanya? al capdavant. El treball d'Isona Passola que comparava la realitat de Catalunya amb la d'altres nacions sense estat ha agradat molt als representants de canals de Bèlgica, del Regne Units i del Canadà, però també d'altres països, entre els quals n'hi ha uns quants d'àrabs. Un fet que ha sorprès molt Oriol Baquer, cap de vendes de TV3. "També hi ha hagut molts països que han demanat Els nens robats del franquisme ", afegeix Baquer.

Un altre documental català amb molta projecció és Comprar, llençar, comprar . Segons Joan Úbeda, de Media 3.14, abans del MIP-TV ja tenien els drets una desena de canals estrangers. Durant el mercat, la xifra de visionats d'aquest documental sobre l'obsolescència programada ha estat "molt alta", cosa que indica "molt d'interès".

Balanç positiu

El consorci Catalan Films & TV, que ha organitzat dos espais de 115 m en què han estat presents 42 empreses catalanes, també fa un balanç positiu del MIP-TV. Fonts del consorci asseguren que "les produccions catalanes han provocat l'interès dels compradors" i avancen que "ja hi ha algunes vendes tancades". Això, tot i que el mercat ha tingut "una davallada de participants". Oriol Baquer i Géraldine Gonard ho confirmen. "Em va costar lligar l'agenda de reunions, però torno més optimista que quan vaig marxar", diu Baquer. "Sempre ve gent a xafardejar, i aquest any no han vingut. Però sí que hi havia els compradors", afegeix Gonard.

stats