Publicitat
Publicitat

ÈXIT MUNDIAL D'UNA PRODUCCIÓ CATALANA

La sèrie triomfa entre els programadors asiàtics i australians al festival Input

'Polseres vermelles' també emociona a Seül

L'èxit de Polseres vermelles entre el públic jove ha convertit la sèrie en un format molt valorat a l'Input, la trobada mundial de televisions públiques. Canals asiàtics i australians s'hi han mostrat interessats.

"He vist una japonesa plorant mentre mirava Polseres vermelles ". Per Miquel Garcia, cap de nous formats de TV3, és la constatació que la sèrie és capaç de traspassar fronteres, no només polítiques sinó també culturals, que és molt més complicat. La imatge va tenir lloc ahir a Seül, que des de dilluns acull l'Input, una conferència que reuneix anualment representants de les televisions públiques d'arreu del món, que hi exposen els seus formats més destacats i debaten sobre les seves virtuts i defectes.

Tot i que, en el cas de Polseres vermelles , les úniques crítiques es van sentir abans de l'inici de la sessió. "Ens vam trobar amb la mateixa situació que a Igualada, on vam fer la primera projecció del primer episodi, explica el director de la sèrie, Pau Freixas: "La gent entra amb por pel tema de veure nens malalts, però als cinc minuts estan entregadíssims".

Freixas coincideix a destacar que el seu principal dubte a l'hora de presentar la sèrie a un públic format, principalment, per asiàtics era "si en una cultura tan diferent es mantindria el gran èxit que la sèrie ha tingut a Catalunya entre els adolescents". Però la resposta, diu, va ser "espectacular", malgrat les referències a una festa tan pròpia com és Sant Jordi que apareixen en el primer episodi, que és el que es va projectar. Representants de canals japonesos i coreans van mostrar-s'hi molt interessats, però sobretot va agradar als australians, que s'han endut material al seu país amb la intenció de valorar una possible compra de drets, ja sigui per emetre la sèrie original o per adaptar-la.

De fet, no és la primera vegada que Polseres vermelles és objecte de reconeixement internacional: el mes passat va ser una de les protagonistes del mercat de televisió MIP TV, que té lloc a Cannes i que es considera el més important del món.

Els nous Sopa de Cabra?

En els dos casos, l'element que més interès ha generat és la gran capacitat que té aquesta ficció per enganxar el públic jove. Garcia deixa clar que "no n'hi ha prou de posar nens a la sèrie perquè els nens se la mirin", i per aquest motiu destaca el mèrit del guió, obra d'Albert Espinosa, i de la direcció. A més, Freixas considera que el camí que va agafar Polseres vermelles per arribar fins a aquest públic "tenia uns riscos molt potents" pel tipus de temes que tracta, però afegeix que durant la preparació de la sèrie estaven convençuts que "si els joves s'encarinyaven dels personatges, funcionaria".

La sèrie, però, ha anat més enllà de les expectatives i ha generat un fenomen fan "inexplicable i imprevisible", segons Freixas. Garcia es pregunta fins on caldria recular per trobar uns ídols de masses semblants a Catalunya, i apunta que l'últim exemple podrien ser "els Sopa de Cabra". Segons ell, la clau és "el boca-orella del Facebook". "76.000 joves explicant coses sobre la sèrie, i el hashtag #ignasipersempre", que es va convertir en trending topic quan va morir el personatge, són "el millor màrqueting que es pot tenir", afirma.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT