Publicitat
Publicitat

COMUNICACIÓ

Prisa multiplica per sis les seves pèrdues, fins a 451 milions, per provisions

Prisa va perdre sis vegades més que en l'exercici anterior en un any en què els comptes es van veure afectats per les provisions efectuades per les inversions a Portugal i per ajustos fiscals

Prisa va perdre 451.290.000 euros el 2011, sis vegades més que en l'exercici anterior, en un any en què els seus comptes es van veure afectats per les provisions efectuades per les inversions a Portugal i per ajustos fiscals. A més, la sortida del grup del canal de televisió Cuatro i també els menors ingressos extraordinaris van llastar els comptes de la companyia, segons ha informat avui a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Sense aquests resultats extraordinaris, la companyia hauria guanyat 1,6 milions d'euros, enfront els 28,60 milions que hauria obtingut el 2010 sense aquesta variable, un 93% menys.

El grup va aconseguir l'any passat uns ingressos d'explotació de 2.724,45 milions d'euros, enfront dels 2.822,73 del 2010, un resultat brut d'explotació (ebitda) de 436.910.000 euros, un 26,7% menys, i un resultat operatiu net (ebit) de 35,74 milions d'euros en pèrdues, davant els 336 milions de guanys de l'exercici anterior.

Segons el conseller delegat de Prisa, Juan Luis Cebrián, "aquests resultats demostren la fortalesa operativa" dels negocis del grup "fins i tot en un entorn d'extrema debilitat del cicle econòmic".

Santillana i la televisió de pagament "són exemples de com es pot créixer malgrat les circumstàncies més adverses", ha afegit, i alhora ha valorat el "gran esforç en reducció de costos" i la "creixent presència a Llatinoamèrica", circumstàncies que han permès mitigar en part la caiguda dels mercats publicitaris a Espanya i Portugal.

Els ingressos internacionals de Prisa arriben ja a “més del 32% del total", mentre que amb "criteri de prudència" i davant la "molt difícil situació per la qual passa Portugal", Prisa ha decidit aprovisionar per deteriorament dels fons de comerç de 252.940.000 d'euros.


A més, ha realitzat provisions en l'impost de societats per import de 183 milions per fer front a "hipotètiques resolucions judicials" sobre contenciosos fiscals en curs, referents a deduccions a l'exportació.


Prisa ha tancat un acord de refinançament i ha activat els mecanismes per a la conversió de 75 milions en 'warrants' (opcions per comprar o vendre valors), per part de la família Polanco, Martin Franklin i Nicolas Berggruen, per un import total de 150 milions d'euros (a un preu de 2 euros per acció).

El conseller delegat ha ressaltat que l'acord amb els bancs ha atorgat a més a Prisa "la flexibilitat financera que li permetrà centrar els seus esforços a millorar operativament els seus negocis", així com que el 92% dels executius del grup acceptés voluntàriament, i amb caràcter indefinit, una reducció del 7% en el seu salari fix.

Tot i que les condicions del mercat romanen estables en gairebé totes les àrees de negoci, la publicitat i el consum de llibres d'Edicions Generals continuen afectats per l'entorn macroeconòmic feble d'Espanya i Portugal, segons ha destacat l'empresa.

A l'àrea audiovisual, els ingressos ascendeixen a 1.241,19 milions i l'ebitda arriba 234.690.000. Mentre que a finals de 2011 hi havia 1,84 milions d'abonats a la televisió de pagament, les altes netes d'abonats de satèl·lit van disminuir en 16.671, enfront de la caiguda de 72.949 registrada el 2010

La taxa de cancel·lacions continua reduint-se fins al 13,6%, enfront del 15,8% de 2010, i els abonats a serveis iPlus s'incrementen en gairebé un 65%, fins a assolir els 503.202.

En educació, els ingressos (720.390.000) es van incrementar un 12,2% gràcies al bon comportament de les campanyes de Llatinoamèrica, i la publicitat de la ràdio internacional va créixer un 5,4%, "compensant en part el mal comportament a Espanya, que registra una caiguda del 10,3% ".

En premsa, els ingressos es van situar en 390.010.000, un 7,2% menys que en l'exercici anterior, i els ingressos publicitaris van suposar 620.060.000 euros, un 8% menys que el 2010.

Els ingressos publicitaris d'Espanya i Portugal van arribar als 498.100.000 euros i van representar un 18,3% del total del grup.


Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT