14/11/2011

Rebequeria a la xarxa

2 min

Campofrío i 23 marques més, si no m'he descomptat, han retirat la publicitat de La noria de sobte, en un atac d'ètica. Com si no haguessin vist mai el programa i haguessin descobert ara el pa que s'hi dóna. Evidentment ha estat la pressió de les xarxes socials -amb missatges de gent que també ha tingut un atac fulminant d'ètica- la que ha empès aquestes marques a distanciar-se del programa arran de l'entrevista -pagada- a la mare del Cuco, implicat en l'assassinat de Marta del Castillo. El cas és que Camprofío, la primera a fer un gran pas cap a l'ètica després d'haver rebut una allau de crítiques, va rebre una allau de lloances per aquesta decisió... com si fos heroica. En realitat, algú del departament de màrqueting de l'empresa devia decidir que era una oportunitat d'or per fer-se publicitat de la bona i potser gratuïta. Dic potser perquè no sabem si el contracte amb Telecinco els permetia retirar la publicitat de sobte. És possible que hagin de pagar algun tipus de penalització. Però seran diners ben invertits en la imatge de la/les firma/es. I la maniobra ha indignat Jordi González, un home de tuit ràpid que, fins i tot abans que arribés el dissabte següent per donar la seva versió des del plató -que no va tenir gens d'èxit-, es va afanyar a subratllar a Twitter que l'operació de Campofrío no tenia res de noble. És clar: tot plegat són negocis i cadascú mou les fitxes que li convenen. Jordi González va moure la fitxa Cuco i va calcular-ne malament els efectes, cosa que no volen assumir els anunciants. La pregunta és: qui va començar la guerra a la xarxa sobre aquest tema? I la resposta: tant li fa. Hauríem d'anar aprenent que tot té les seves perversions i inconvenients. No podem abraçar les xarxes socials com si fossin la meravella que alliberarà la humanitat i després fer una rebequeria el dia que la meravella se'ns gira en contra.

stats