Publicitat
Publicitat

Recull de premsa

“Guardiolato”, a la portada de l''As'

Els rotatius esportius de Madrid continuen carregant contra el tècnic blaugrana. Avui l''As' s'atreveix amb la invenció d'un terme nou que dóna a entendre que les declaracions de Guardiola han influït en l'elecció de l'àrbitre que xiularà el partit de demà entre el Madrid i el Barça. L'ofensiva militar del govern sirià contra els opositors al règim centra l'actualitat internacional

La creativitat dels diaris esportius no té fre. L' As obre la portada d'avui dimarts, el dia abans de l'anada de semifinals de la Lliga de Campions entre el Madrid i el Barça, amb el titular “Guardiolato”, que de ben segur portarà cua. Amb aquest mot de nova creació, el diari fa un joc de paraules entre 'Guardiola' i ' Villarato', el terme encunyat fa tres anys per l'actual director del diari As, Alfredo Relaño, que sostenia el suposat favoritisme dels àrbitres per l'equip blaugrana, en detriment del Reial Madrid. Segons el rotatiu de Madrid, la UEFA “ha atès la suspicàcia del tècnic” blaugrana i ha destinat un àrbitre alemany en comptes d'un de portuguès per al partit de Champions de demà.

L'atac indiscriminat dels tancs sirians per reprimir les manifestacions dels opositors al règim és un dels temes centrals a les portades d'avui dimarts. La Vanguàrdia diu “Blindats contra les protestes i afegeix que Al-Assad treu els tancs al carrer per reprimir les protestes a Síria. L' Avui titula “Al-Assad treu els tancs per frenar la revolta” i l'  ARA  , “Síria treu els tancs contra la revolta”, i afegeix que els Estats Units ja plantegen aplicar sancions econòmiques al govern de sirià. El País recull les revoltes al Pròxim Orient en general i diu “Els dictadors de Líbia, Síria i Iemen intensifiquen els atacs”.

Alguns diaris també destaquen a la portada les filtracions de Wikileaks sobre els abusos a Guatánamo. El País diu “EUA va tancar 30 malalts mentals” i afegeix que els presos eren castigats per subratllar un llibre o tapar el conducte de ventilació. L' Avui diu “Indignació de la Casa Blanca contra Wikileaks”.

Els titulars econòmics també tenen una presència destacada a les portades. Sobre l'acomiadament de personal de serveis públics, l' Avui diu “La tisorada afectarà un centenar d'entitats públiques”, El País, “La Generalitat planeja acomiadaments a les seves empreses públiques” i El Periódico, “Les retallades, a debat”, i anuncia l'article de Marina Geli que es troba a les pàgines interiors del diari, titulat “La veritat sobre la sanitat pública”. El País inclou un altre titular econòmic que diu “Les hipoteques patiran a l'abril la major pujada des del 2007”.

L'accident nuclear de Txernòbil retorna a l'actualitat avui, que fa 25 anys. L'ARA diu “Txernòbil continua contaminant 25 anys després” i l' Avui “La televisió recorda l'accident de Txernòbil”.

Per la seva banda, La Vanguardia obre l'edició d'avui amb el titular “Amnistia de dos mesos per aflorar treball submergit” i afegeix que l'empresari només haurà de pagar mig any de cotitzacions i no serà multat.


Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT