Publicitat
Publicitat

PREMSA

“Atrapats pel Faisán” a la portada de l''Abc'

Si ahir era 'El Mundo' qui tractava gairebé exclusivament la suposada col·laboració entre el govern espanyol i ETA entre el 2005 i el 2007, avui dimecres arriba a les portades de tots els diaris espanyols. L''Abc' hi dedica gairebé tota la portada i també l'editorial, que titula “El preu era la rendició de l'Estat”

Els diaris espanyols continuen avui dimecres furgant en el cas Faisán i la suposada col·laboració entre el govern socialista i la banda terrorista ETA. “Atrapats pel Faisán” i “Les mentides de Zapatero” són els titulars de l' Abc, que afegeix que el jutge de la delació a ETA va interrogar als negociadors del govern espanyol i va demanar informes a Interior per aclarir la seva vinculació amb les filtracions. El Mundo publica “El govern espanyol a ETA després de la T-4: "L'acord polític és possible" i El País diu “El jutge Rus interroga els tres mediadors del govern estatal amb ETA”, i hi afegeix que el magistrat va preguntar a Eguiguren, Moscoso i Gómez Benítez sobre el cas Faisán i la suposada ordre de no detenir etarres durant la negociació. Sobre la utilització política que està fent el Partit Popular sobre la polèmica del cas Faisán, El País diu “El PP utilitza la política antiterrorista en el seu atac a Rubalcaba” i El Periódico “El PP dóna per versemblants les actes d'ETA i carrega contra Rubalcaba”. Per la seva banda, Público titula “Les actes d'ETA esquerden el consens antiterrorista” i afegeix que PSOE, IU i els nacionalistes retreuen al PP que utilitzi la lluita contra la banda en el debat polític.

En clau política estatal, La Vanguadia publica“Chacón donarà la batalla al PSOE” i afegeix que la ministra comunica al PSC el seu desig de ser la successora de Zapatero.

Continua l'estat d'alerta nuclear al Japó. La Vanguardia diu “Japó admet que viu una situació impredictible” i afegeix que arriben a Tòquio dos assessors nuclears francesos. El País titula “Japó declara l'alerta màxima per Fukushima” i l' ARA “Els perills del plutoni”, i hi afegeix que és l'element radioactiu més perillós per la seva llarga vida: 24.000 milions d'anys.

Pel que fa a l'ofensiva militar contra Gaddafi, El Periódico diu “Els aliats mantindran els atacs fins que que caigui Gaddafi”, El País “Ultimàtum a Gaddafi”, l'ARA “Bombes fins que no marxi Gaddafi” i l' Avui “Els aliats seguiran a Líbia fins que marxi Gaddafi”. La Vanguardia titula “L'aliança tempteja com expulsar Gaddafi del poder”, i hi afegeix que els països que participen en l'operació contra el règim insten el dictador que deixi el país i que els aliats discuteixen un pla perquè el coronel libi obtingui immunitat si marxa ara mateix.

El debat sobre la necessitat o no d'utilitzar uniformes a les escoles catalanes continua portant cua. La Vanguardia diu “Uniformes: igualtat o imposició?” i El Periódico “L'escola recela de l'uniforme”, i hi afegeix que els directors rebutgen el vestit obligatori però no descarten posar normes.

Els diaris també destaquen altres temes a la portada de l'edició d'avui. L'ARA publica “9 hospitals s'apliquen el bisturí”, i hi afegeix que es tancaran quiròfans i es reduirà personal per fer front a les retallades, i El País “La sanitat catalana, en peu contra les retallades” sindicats, patronal i usuaris s'oposen a la tisorada de la Generalitat. L' Avui obre l'edició d'avui publicant “Hisenda avisa Mas que el dèficit no és negociable” i hi afegeix que no s'admetrà que superi l'1,3%. El diari també destaca a la portada les declaracions de l'expresident de la Generalitat, Jordi Pujol en una conferència ahir a la Universitat Pompeu Fabra, on va dir “O la independència o l'esborrament de Catalunya”.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT