Publicitat
Publicitat

Resum de la premsa

“El Parlament no decideix”, a la portada de l''Avui'

La premsa catalana i espanyola es fan ressò de la frenada al Parlament de la proposta de llei sobre la independència. Les protestes del personal sanitari català en contra de les retallades i l'excarceració de l'etarra Troitiño són els altres dos titulars destacats de les portades d'avui dijous

Malgrat que no sigui el tema d'obertura de la majoria de diaris, tant la premsa catalana com l'espanyola dediquen un titular a la proposta sobre la independència de Catalunya que ahir es va votar al Parlament. L' Avui és qui hi dedica més espai i titula “El Parlament no decideix”, i afegeix que, amb 14 vots, SI, ERC i Laporta van ser els únics a favor de continuar la tramitació. El Periódico diu “Només un de cada deu diputats vota per la independència”, El PaísCiU evita ara que prosperi la votació sobre la independència”, Público “CiU desactiva al Parlament el debat sobre una llei per a la independència” i La Razón “El Parlament rebutja la independència amb l'abstenció de CiU i l'absència de Mas en el debat”. L' ARA titula “Del 10-A al 13-A: el sobiranisme a debat”, i afegeix que dotze analistes reflexionen sobre el futur després de les consultes.

Les retallades en l'àmbit de la sanitat i les protestes del personal sanitari són l'altre titular destacat a les portades d'avui. La Vanguardia diu “Vall d'Hebron es replanteja retallades per la pressió dels pacients”, l' Avui “El canvi de rumb del Govern no convenç els metges”, El País “Les protestes contra les retallades socials col·lapsen Barcelona” i l'ARA “La tisorada social serà contestada avui al carrer”, i afegeix que el personal sanitari es manifestarà aquesta tarda a la plaça Sant Jaume de Barcelona. Per la seva banda, El Periódico obre l'edició d'avui amb el titular “Mas va sospesar l'opció del copagament sanitari” i afegeix que el Govern va descartar el sistema per les dificultats d'aplicar-lo.

La visita del president espanyol a la Xina ofereix un altre titular econòmic a les portades d'avui. L'ARA diu “Capital xinès per salvar les caixes”, Público “La Xina es planteja invertir 9.300 milions a les caixes” i l' ABC “Zapatero invoca el capital xinès per sanejar les caixes”.

La Vanguardia també encapçala l'edició d'avui amb un titular econòmic i diu “Economia frena la guerra de dipòsits bancaris”, i explica que una llei penalitzarà els dipòsits a un any que ofereixin als estalviadors més del 3,1%.

L'excarceració de l'etarra Troitiño és el tema d'obertura de la premsa espanyola. El País diu “L'etarra Troitiño surt abans de la presó gràcies a una escletxa legal”, l' ABC “22 assassinats i en llibertat 6 anys abans del compte” i La Razón “Etarres al carrer”, i afegeix que Troitiño només haurà estat a la presó un any per cada assassinat comès. Encara sobre la banda terrorista, el diari titula “Sang i xampany”, i diu que Gatza, el pres més antic de la banda, brinda per la seva excarceració al balcó de casa seva. El Mundo també dedica un titular a l'excarceració de Troitiño però obre la portada amb el titular “la delació va tenir 'mòbil polític' i va afavorir l'activitat d'ETA”, i es fa ressò de l'informe final emès pel jutge sobre el cas Faisán.

Fent un cop d'ull a l'actualitat internacional, La Vanguardia, La Razón i Público dediquen un titular a la detenció de l'expresident egipci, Hosni Mubàrak, i els seus dos fills, acusats de corrupció i crim. El País fa un apunt sobre la crisi nuclear al Japó titulat “Només la gent gran resisteix a la zona d'exclusió de Fukushima”, i afegeix que aquest és l'únic sector de la població que no abandona la zona decretada amb perill de radiació alta.

Etiquetes

Més continguts de