Publicitat
Publicitat

Estudien integrar la Xarxa de Televisions Locals i La Malla dins l'ACN

Retallada del 15% a COMRàdio

El cinturó també s'estreny per a COMRàdio, i més del que s'havia previst inicialment. L'emissora municipalista haurà de retallar un 15% el pressupost, segons aprova avui la Diputació de Barcelona.

Avui se celebra el ple de la Diputació que ha d'aprovar-ne els pressupostos generals per al 2012. En el capítol de mitjans depenent d'aquesta institució, es preveu una retallada del 15% en l'assignació que repercutirà en COMRàdio, la web La Malla i la Xarxa de Televisions Locals (XTVL). Aquesta tisorada és un 5% més elevada del que s'havia previst inicialment.

Pel que fa a COMRàdio, la Diputació aporta un 80% del pressupost total a aquests mitjans, de manera que la minva final en el pressupost serà també del 15%. Els altres principals socis són, en el cas de la ràdio, l'Ajuntament de Barcelona i l'Àrea Metropolitana, que també abaixen la seva aportació en percentatges similars.

La ràdio haurà funcionat amb un pressupost pròxim als 10 milions d'euros enguany. El seu model és mixt i rep publicitat, però té un límit legal que li impedeix emetre més de sis minuts per hora de publicitat. L'Associació Catalana de Ràdio, que aplega les emissores privades, ha demanat que les públiques no puguin captar publicitat i, en el cas concret de COMRàdio, que es tanqui l'emissora. La plantilla aproximada de l'ens és de 90 persones, més un centenar més de col·laboradors i personal contractat a través de productores externes.

A partir de l'aprovació d'aquest pressupost, es convocarà la sessió constitutiva del nou consell d'administració de l'Agència de Comunicació Local, que haurà de ratificar o no els directius dels diferents mitjans i decidir el pressupost específic de la ràdio, la web i la xarxa audiovisual local.

Projecte per unir la XTVL i ACN

Una de les opcions que hi ha sobre la taula és la possible integració de la XTVL i l'Agència Catalana de Notícies (ACN). La idea de fons és aprofitar el caràcter multimèdia de l'Agència per transformar-la en una productora de continguts escrits i audiovisuals que doni servei, principalment, a les televisions locals de Catalunya. El portal La Malla, un dels pioners de la internet catalana, també s'inscriuria en aquest acord. Ahir Francesc Homs va reconèixer en una entrevista a TV3 que hi havia lloc per a una col·laboració més estreta.

Tot i el consens en la necessitat d'optimitzar recursos en una època de vaques magres, hi ha importants complicacions jurídiques a resoldre abans de poder tirar la fusió endavant. La XTVL i La Malla són propietat de la Diputació, l'Àrea Metropolitana, l'Ajuntament de Barcelona i 140 altres ajuntaments. L'ACN, en canvi, és de la Generalitat i la CCMA. Una refosa, a més, perseguiria la integració al conglomerat de les diputacions de Lleida, Tarragona i Girona, aprofitant que des de les últimes municipals són del mateix color polític que el Govern i la de Barcelona.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT